connect with us
Greece's latest tourism industry news by Greek Travel Pages (gtp)

Business Talk: Τι είναι το boutique hotel; – Δημήτρης Τριανταφυλλίδης

Τι είναι το boutique hotel;
Είστε περίεργοι να ανακαλύψετε αυτά τα γοητευτικά ξενοδοχεία; Εάν ανοίγετε, ανακαινίζοντας, αγοράζοντας ή κλείνοντας ένα ξενοδοχείο στο μέλλον, θα πρέπει να γνωρίζετε τι διακρίνει τα boutique hotel από άλλα ξενοδοχεία. Αλλά ο προσδιορισμός των διαφορών δεν είναι πάντα εύκολο έργο, ειδικά όταν μπορείτε σήμερα να βρείτε μάρκες boutique hotel (W, Kimpton) και επώνυμες συλλογές μπουτίκ (Marriott’s Autograph Collection).

Σύμφωνα με το Oxford English Dictionary, ένα boutique hotel είναι «ένα μικρό, κομψό ξενοδοχείο, που συνήθως βρίσκεται σε μια μοντέρνα αστική τοποθεσία». Ένα boutique hotel έχει ξεχωριστό χαρακτήρα, σκόπιμο σχεδιασμό και διακόσμηση και εξατομικευμένη εξυπηρέτηση.

Αν και η ιδέα φαίνεται διαχρονική, ο όρος “boutique hotel” στην πραγματικότητα δεν υπάρχει εδώ και πολύ καιρό. Μετά το άνοιγμα του Morgans Hotel στη Νέα Υόρκη το 1984, ο θρυλικός ξενοδόχος Ian Schrager και ο συνεργάτης του Steve Rubell επινόησαν τον όρο. Σύγκριναν μεγάλα ξενοδοχεία, όπως το Hiltons και  το Marriotts, με πολυκαταστήματα, ενώ το Morgans Hotel έμοιαζε περισσότερο με μπουτίκ: οικεία, κομψή και δημιουργική.

Ενώ ο Ίαν Σράγκερ μπορούσε να πάρει τα εύσημα για τον όρο, άλλες πηγές αναφέρουν ότι το πρώτο πραγματικό boutique hotel ήταν το Clarion Bedford Hotel, το οποίο άνοιξε στο Σαν Φρανσίσκο το 1981. Όπως όλα, υπάρχει μια μικρή αντιπαλότητα ανατολικής-δυτικής ακτής στο παιχνίδι!

Τι κάνει τα boutique hotel μοναδικά;

Μπορεί να αναρωτιέστε: ποια είναι η διαφορά μεταξύ ενός ξενοδοχείου και ενός boutique hotel; Δεν είναι μόνο το μέγεθος που διακρίνει ένα boutique hotel, αλλά και ο σχεδιασμός, η διακόσμηση, το προσωπικό, οι κοινόχρηστοι χώροι και οι ανέσεις του δωματίου.

Χαρακτηριστικά ενός γοητευτικού boutique hotel:

Μικρό μέγεθος: Τα boutique hotel έχουν συνήθως λιγότερα από 100 δωμάτια. Τα boutique hotel έχουν συνήθως μικρά εστιατόρια ή μπαρ (αν υπάρχουν), λίγες εγκαταστάσεις αναψυχής και περιορισμένο χώρο συσκέψεων. Αν ψάχνετε για ένα ξενοδοχείο με μια τεράστια αίθουσα χορού ή υδάτινο πάρκο, πιθανότατα δεν θα το βρείτε σε ένα boutique hotel!

Θέμα: Κάθε boutique hotel έχει ένα μοναδικό θέμα, μερικά είναι ιστορικά, μερικά επικεντρώνονται στη μαγειρική και μερικά επικεντρώνονται σε συγκεκριμένα στοιχεία όπως ένα βιβλίο, ένα χρώμα ή ένα διάσημο άτομο. Το θέμα είναι παρόν όχι μόνο στην αισθητική του ξενοδοχείου, αλλά ίσως και στο όνομά του, στολές προσωπικού, ανέσεις κλπ.

Στυλ: Ένα ξενοδοχείο δεν μπορεί πραγματικά να ενσωματώσει ένα θέμα αν δεν έχει τη διακόσμηση και το σχεδιασμό που το συνοδεύει. Το στυλ είναι το σήμα κατατεθέν ενός boutique hotel – αυτά είναι ξενοδοχεία που θα εμπνεύσουν τον σχεδιαστή εσωτερικών χώρων ή τον εσωτερικό φωτογράφο σας. Κάθε στοιχείο της εμφάνισης του ξενοδοχείου επιλέγεται προσεκτικά, ενώ ορισμένα διαθέτουν ακόμη και έργα τέχνης ή αναμνηστικά που ο ιδιοκτήτης έχει επιλέξει προσωπικά. Τα boutique hotel οργανώνουν προσεκτικά τα πάντα, από το σχεδιασμό της ιστοσελίδας του ξενοδοχείου μέχρι τις ανέσεις του ξενοδοχείου για να ευθυγραμμιστούν με τη φιλοσοφία της μάρκας τους.

Εξυπηρέτηση: Επειδή είναι ένα boutique hotel, το προσωπικό του μπορεί να επικεντρωθεί στην παροχή εξαιρετικής εξυπηρέτησης πελατών.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ένα boutique hotel δεν χρειάζεται να είναι ένα πολυτελές ξενοδοχείο. Τα ξενοδοχεία δεν γίνονται “boutique” χρεώνοντας υψηλές τιμές ή προσφέροντας υπερβολικές ανέσεις. Στην πραγματικότητα, πολλά boutique hotel είναι οικονομικά προσιτά και επικεντρώνονται περισσότερο στην εξατομικευμένη εξυπηρέτηση από τη λαμπερή διακόσμηση ή τις εγκαταστάσεις πέντε αστέρων.

Τι είναι ένα γοητευτικό δωμάτιο boutique hotel;

Αν και ένα δωμάτιο ενός boutique hotel και ένα δωμάτιο ξενοδοχείου αλυσίδας εξυπηρετούν ουσιαστικά τον ίδιο σκοπό, μπορεί να είναι πολύ διαφορετικά. Και τα δύο υπνοδωμάτια θα περιλαμβάνουν κρεβάτι, μπάνιο και πιθανώς κάποιες ανέσεις, όπως τηλεόραση και προϊόντα περιποίησης. Αλλά εκεί τελειώνουν οι ομοιότητες. Τα δωμάτια των boutique hotel διαθέτουν συνήθως μοναδική διακόσμηση, επιλεγμένες ανέσεις και ποικιλία διατάξεων του εσωτερικού χώρου.

Σε μια αλυσίδα μεγάλων ξενοδοχειακών brand, θα παρατηρήσετε συνήθως ότι ένα δωμάτιο ξενοδοχείου της μάρκας στο Σιάτλ μοιάζει ακριβώς με το δωμάτιο στην ιδιοκτησία της μάρκας στη Βαρκελώνη. Οι αλυσίδες ξενοδοχείων εξοικονομούν πολλά χρήματα τυποποιώντας τη διακόσμηση και τις ανέσεις των δωματίων τους και οι πιστοί πελάτες συχνά εκτιμούν τη συνέπεια. Σε boutique hotel, ωστόσο, δεδομένου ότι κάθε ακίνητο ανήκει και λειτουργεί ξεχωριστά, δεν θα βρείτε τον ίδιο τύπο τυποποίησης. Κάθε κατάλυμα περιέχει μοναδικά δωμάτια – αν και μπορεί να παρατηρήσετε κάποιες τάσεις μεταξύ των δωματίων του boutique hotel.

Η διακόσμηση ενός δωματίου boutique hotel περιλαμβάνει συχνά έργα τέχνης, ταπετσαρία, αυθεντικά χρώματα χρωμάτων, εκλεκτικά φωτεινά ειδώλια, έπιπλα αντίκες και πολλά άλλα. Σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου αλυσίδας, είναι πιο πιθανό να συναντήσετε άγονους λευκούς τοίχους, περιορισμένα έργα τέχνης και λειτουργικά έπιπλα. Τα δωμάτια του boutique hotel μπορούν επίσης να ενσωματώσουν μοναδικές και τοπικές ανέσεις, όπως καφέ από ένα κοντινό καφέ ή vintage ψυγεία. Ένα δωμάτιο ξενοδοχείου μιας αλυσίδας θα περιέχει συνήθως τον ίδιο ακριβώς καφέ, προϊόντα περιποίησης και ηλεκτρονικές συσκευές, όπου και αν βρίσκονται.

Ενώ τα δωμάτια ενός ξενοδοχείου αλυσίδας είναι σχεδόν αντίγραφα το ένα του άλλου. – ίσως με διαφορετική διαμόρφωση κρεβατιού – τα boutique hotel μπορούν να έχουν πολλούς διαφορετικούς τύπους δωματίων. Σε ορισμένα boutique hotel, κάθε δωμάτιο έχει διαφορετική εμφάνιση και αίσθηση.

Ποια είναι η τάση στον ξενοδοχειακό boutique hotel κλάδο;

Από τότε που άνοιξαν τα πρώτα boutique hotel πριν από περίπου 40 χρόνια, υπήρχε πάντα περιθώριο καινοτομίας στον κλάδο της boutique φιλοξενίας και στον ευρύτερο κλάδο της φιλοξενίας. Τι μπορούμε να περιμένουμε την επόμενη δεκαετία; Δύο βασικές τάσεις είναι η εστίαση στη βιωσιμότητα και η άνοδος των μπουτίκ συλλογών εμπορικών σημάτων.

Η τάση είναι ορατή σε όλο τον ξενοδοχειακό κλάδο, αλλά καθώς τα boutique hotel έχουν περισσότερη ελευθερία και ευελιξία για να κάνουν αλλαγές επί τόπου από τις μεγάλες μάρκες, βλέπουμε συναρπαστική πρόοδο από την πλευρά του boutique hotel. Δεδομένου ότι τα boutique hotel έχουν συχνά στενούς δεσμούς με τις τοπικές τους κοινότητες, είναι ακόμη πιο αποφασισμένοι να έχουν θετικό αντίκτυπο στο τοπικό τους περιβάλλον χρησιμοποιώντας τοπικά προϊόντα και περιορίζοντας την ποσότητα των αποβλήτων τους, για παράδειγμα.

Καθώς τα boutique hotel αυξάνονται σε δημοτικότητα, οι παγκόσμιες μάρκες ξενοδοχείων θέλουν το κομμάτι της πίτας τους – και οι πιστοί της μάρκας θέλουν μια boutique εμπειρία χωρίς να θυσιάζουν τα οφέλη της πίστης τους. Η λύση; Επώνυμες μπουτίκ ” collections ” ή νέες μάρκες, οι οποίες προσφέρουν στα collections την υποστήριξη μιας παγκόσμιας μάρκας, ανοίγουν περισσότερες επιλογές για πιστούς πελάτες και δημιουργούν μια παρένθεση εσόδων για τη μάρκα. Ένα παράδειγμα μιας τέτοιας μάρκας είναι η συλλογή Autograph de Marriott. Κάθε ξενοδοχείο στη συλλογή είναι ένα ξεχωριστό boutique ξενοδοχείο, αλλά τα μέλη του Marriott Bonvoy μπορούν να κερδίσουν και να εξαργυρώσουν πόντους σε αυτά τα ξενοδοχεία. Τα ίδια τα ξενοδοχεία επωφελούνται επίσης από την αυξημένη έκθεση και ευαισθητοποίηση χάρη στο εμπορικό σήμα Marriott.

Είναι καλύτερα τα boutique hotel;

Είναι θέμα προσωπικής προτίμησης. Εάν εκτιμάτε την εξατομικευμένη εξυπηρέτηση, το σχεδιασμό και την αίσθηση του design, τότε ένα boutique hotel μπορεί να είναι η σωστή επιλογή.

Αν ψάχνετε για μια προσιτή τιμή, παγκόσμια οφέλη αφοσίωσης ή συγκεκριμένες ανέσεις, ενδέχεται να μην βρείτε αυτό που ψάχνετε σε ένα boutique hotel. Ορισμένοι προορισμοί μπορεί να έχουν πολύ λίγα boutique hotel και μερικά από αυτά μπορεί να μην ταιριάζουν στα γούστα σας. Ορισμένα boutique hotel είναι επίσης λιγότερο φιλικά προς την οικογένεια από τα ξενοδοχεία μιας αλυσίδας, κάτι που μπορεί να ληφθεί υπόψη εάν ταξιδεύετε με παιδιά. Από την άποψη της διαχείρισης, τα boutique hotel μπορεί να είναι πιο δύσκολα από τα ξενοδοχεία της αλυσίδας, επειδή δεν έχετε την υποστήριξη μιας μάρκας.

Πολλοί ταξιδιώτες θέλουν οι αποδράσεις τους να είναι μοναδικές, οπότε ένα επώνυμο όνομα δεν είναι αρκετό.  Από την Μπανγκόκ στο Μπαλί, θα βρείτε αυτά τα κατά παραγγελία καταλύματα που καλωσορίζουν τους επισκέπτες για αυθεντικές τοπικές εμπειρίες στον προορισμό.

Θέλετε να μελετήσετε τη δυνατότητα μετατροπής του ξενοδοχείου σας σε boutique hotel;
Θα χαρούμε να σας κάνουμε μια πρώτη εκτίμηση πριν πάρετε αυτή τη στρατηγική απόφαση.

***

Ο Δημήτρης Τριανταφυλλίδης, πολίτης του κόσμου εδώ και 40 χρόνια, εξελίσσεται επαγγελματικά στην Ευρώπη και συμβουλεύει ιδιωτικές εταιρείες και δημόσιους οργανισμούς για την οικονομική και τουριστική ανάπτυξη τους. Σπούδασε στο Λονδίνο και στη Γαλλία, εργάστηκε στη διαφήμιση της Christian Dior, το μάρκετινγκ της Essilor International, την προώθηση της Disneyland Paris, την διεύθυνση του ραδιοφωνικού σταθμού Europe 2, τη γενική διεύθυνση του Nice Congress and Exhibition Center. Στη συνέχεια ίδρυσε ένα δίκτυο γραφείων μάρκετινγκ στο Παρίσι, τη Νίκαια, το Άμστερνταμ, το Λονδίνο, τη Νυρεμβέργη και από το 2020 και την Αθήνα. Η εμπειρία του στις ιδιωτικές εταιρείες συμπληρώθηκε με πάνω από 25 χρόνια συνεργασίες στο πολιτικό και δημόσιο τομέα ως σύμβουλος υπουργών, βουλευτών και δημάρχων στην επικοινωνία και το πολιτικό μάρκετινγκ και ως γενικός γραμματέας της Euromed Cities. Από το 1996 ασχολήθηκε πιο ιδιαίτερα με την διαχείριση προορισμών και την τουριστική ανάπτυξη, την ίδρυση τοπικών brands στην Κυανή Ακτή Γαλλίας και την Νορμανδία όπως και την διαχείριση και ανασχηματισμό των DMO. Τέλος και δεδομένης της εμπειρίας του στη δημιουργία και διαχείριση ττων DMO, στη δημιουργία τουριστικών προϊόντων, γαστρονομικών, πολιτιστικών, ιστορικών διαδρομών, σημάτων ποιότητας για τοπικά προϊόντα κ.ά. και των πολλών περιπτώσεων και προβλημάτων που έχει αντιμετωπίσει, συμβουλεύει τους προορισμούς ώστε να αποφύγουν να σπαταλούν χρόνο, χρήμα και να φτάσουν κατευθείαν στο σημείο βελτιστοποιώντας των έξοδών και καθιστώντας τις επενδύσεις κερδοφόρες.

Follow GTP Headlines on Google News to keep up to date with all the latest on tourism and travel in Greece.
About the Author
This is the team byline for GTP. The copyrights for these articles are owned by GTP. They may not be redistributed without the permission of the owner.

Add your comment

*