connect with us
Greece's latest tourism industry news by Greek Travel Pages (gtp)

Business Talk: Η σημαντικότητα της επαγγελματικής φωτογράφισης για την προβολή ενός ξενοδοχείου – Αντρέας Σφυρίδης

O Αντρέας Σφυρίδης, Hotel & Storyteller Photographer, εξηγεί την σημαντικότητα της επαγγελματικής φωτογράφισης για τη φήμη, την προώθηση και τη προβολή ενός ξενοδοχείου μέσω της ψηφιακής του εικόνας (website, social media & digital marketing).

Σε μια εποχή Digital, η δύναμη της φωτογραφίας είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη φήμη, την προβολή και με την αύξηση των κρατήσεων μιας ξενοδοχειακής μονάδας και αυτό γιατί το Digital Marketing είναι ο καλύτερος σύμμαχος ενός brand για τις online κρατήσεις του καθώς το Website είναι το πρώτο σημείο επαφής της επιχείρησης με το κοινό της και στόχος του είναι να αποδώσει την εμπειρία του ξενοδοχείου και να μετατρέψει τους online επισκέπτες σε πελάτες.

Το κατάλυμα έχει την ευκαιρία μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα να εντυπωσιάσει έναν δυνητικό πελάτη, να του μεταφέρει την εμπειρία του μέσα σε αυτό, να του αφυπνίσει τις αισθήσεις, με σκοπό να ταυτιστεί με τις εικόνες που θα δει.

Οι φωτογραφίες μπορούν να πουν πολλά για τον χώρο ενός ξενοδοχείου και οι επισκέπτες να δουν όσα έχει αυτό να τους προσφέρει.

Πέρα από την αρχιτεκτονική φωτογράφιση ενός ξενοδοχείου, σημαντικό κομμάτι είναι και η εμπειρία μέσα σε αυτό.

Από τις υποδομές, τους ανθρώπους του, το service και το τι μπορεί να ζήσει κάποιος μέσα σε αυτό και γύρω από αυτό.

Πλέον δεν πουλάμε δωμάτια, δημιουργούμε εμπειρίες μέσα από εξατομικευμένες υπηρεσίες που παρέχουμε στο κοινό που θα μας επισκεφτεί.

Οι σύγχρονες τάσεις προβολής που επικρατούν, είναι η παραγωγή μοναδικών εμπειριών και αναμνήσεων, μέσα από μικρά οπτικά αφηγήματα (storytellings).

Στην ουσία είναι εκείνες οι εικόνες που περιγράφουν, αναδεικνύουν μοναδικές και αυθεντικές εμπειρίες, ιδανικές για τη δημιουργία οπτικών αφηγημάτων. Tο περιεχόμενο των αφηγημάτων αυτών στηρίζεται πάνω στη κατανόηση της συμπεριφοράς των επισκεπτών (C.R.M. list) και οφείλει να μιλάει για το κατάλυμα.

Για να κατανοήσουμε ακριβώς τον όρο storytellings (οπτικά αφηγήματα), παραθέτω μερικές εφαρμοσμένες διαφημιστικές καμπάνιες σε συνεργασία με τη WebHotelier:

Όταν δε αναφερόμαστε στο μοτίβο του 3S (Sea, Sun, Sand), ο νους μας συνήθως πηγαίνει σε εικόνες όπως αυτές:

Φυσικά αυτό δε σημαίνει ότι είναι πλέον ανούσιες και άχρηστες. Του εναντίον. Χρειάζονται για τους εξής λόγους:

  • Είναι απαραίτητο, η μοναδικότητα της βιωματικής εμπειρίας να προβάλλεται συνδυαστικά με την απεικόνιση και την περιγραφή, καθώς είναι ο ιδανικότερος τρόπος στη μεγιστοποίηση της επισκεψιμότητας στο website.
  • Η ζήτηση τους παραμένει αρκετά υψηλή τόσο από το κοινό, όσο και από τους εξειδικευμένους επαγγελματίες του τουρισμού (πράκτορες, Booking κλπ.)

Αυτό που έχει πλέον αλλάξει δραματικά και οριστικά, είναι το ποσοστό όγκου που κατέχει η καθεμία αυτές τις δυο κατηγορίες εικόνων μέσα στο websiteτου καταλύματος.

Πρωτύτερα η αναλογία των απεικονιστικών-περιγραφικών εικόνωνάγγιζε σχεδόν το 100%. Σήμερα, οι εικόνες με βιωματικές εμπειρίες και storytellings είναι αυτές που πλέον κυριαρχούν σχεδόν σε όλα τα Websites.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό που μου έτυχε τo προηγούμενο διάστημα κατά τη διάρκεια briefing σε ένα project ολοκαίνουργιου ξενοδοχείου στη Θάσο. Στην ερώτηση σε ποιες από τις δυο κατηγορίες θα βασιστεί η φωτογράφηση, η απάντηση της διοίκησης ήταν ξεκάθαρη και αποστομωτική: «80% βιωματικές λήψεις και 20% περιγραφικές-απεικονιστικές»

Μπορείτε να το δείτε εδώ τις εικόνες με τις οποίες προβάλλεται η συγκεκριμένη ξενοδοχειακή μονάδα.

Το πιο ενδιαφέρον το άφησα για το τέλος:

Φωτογράφιση ξενοδοχείου δίχως ξενοδοχείο…

Στο συγκεκριμένο ξενοδοχείο οι παρακάτω λήψεις πραγματοποιήθηκαν ενώ αυτό υπήρχε μόνο στα αρχιτεκτονικά σχέδια. Δεν υφίστατο στη φυσική του μορφή, καθότι δεν είχε ξεκινήσει καν να χτίζεται!

Το όλο concept της φωτογράφησης στηρίχτηκε αποκλειστικά και μόνο σε βιωματικές εμπειρίες και storytellings.

(Η εικόνα του δωματίου είναι δωμάτιο πιλότος, πιστό αντίγραφο που κατασκευάστηκε μέσα στους χώρους του εργοστασίου των επίπλων. Η θέα από το μπαλκόνι είναι πραγματική).

Το project αυτό, έδωσε τη δυνατότητα στο τμήμα marketing να ξεκινήσει δυναμικά την προώθηση των κρατήσεων, κανονικά, σαν να ήταν το ξενοδοχείο απο-περατωμένο, έτοιμο να λειτουργήσει. Όταν έφτασε η στιγμή να ανοίξει τις πόρτες και να υποδεχτεί τους πρώτους καλεσμένους του, το ποσοστό των κρατήσεων που είχε σημειωθεί κατά τη διάρκεια της ανέγερσής του, ήταν πολύ ικανοποιητικό.

Σας παραθέτω εδώ (φακελλος έντυπο) το έντυπο του ξενοδοχείου, πάνω στο οποίο, βασίστηκε το marketing, για προώθηση των πωλήσεων και την αντίστοιχη προώθηση στα κανάλια.

Οι ιδιαιτερότητες των βιωματικών εικόνων έχουν τα εξής χαρακτηριστικά:

Στοχεύουν σχεδόν αποκλειστικά στην αφύπνιση των αισθήσεων του κοινού.

  • Η σημασία τους είναι καθοριστική, για τη μετατροπή των αναζητήσεων σε κρατήσεις.
  • Περιέχουν μοναδικά, αυθεντικά χαρακτηριστικά που οδηγούν σε συναισθηματική δέσμευση.
  • Παίζουν το πιο σημαντικό ρόλο στην ανάδειξη της διαφοροποιημένης και προσωποποιημένης μοναδικής εμπειρίας.
  • Είναι ιδανικές για γραφιστικές εφαρμογές
  • Διαθέτουν χρονική ανθεκτικότητα. (Δε φθείρονται γρήγορα στα μάτια του θεατή).
  • Ιδανικές για πολλαπλές χρήσεις και εφαρμογές (website, social media, brochures)
  • Άνετη και εύκολη ενσωμάτωση στην εφαρμογή τους, με τις υπάρχουσες ή τις μελλοντικές εικόνες.

Ακολουθούν χαρακτηριστικά παραδείγματα από projects που διαθέτουν και τις δυο αυτές διαφορετικές κατηγορίες-τάσεις. Αρκετά από αυτά έχουν μεταξύ τους μικρή ή μεγάλη χρονική διαφορά στο χρόνο της υλοποίησης τους.

Μερικά ακόμα παραδείγματα όπως:

  • Iδανικές εικόνες για εφαρμογή κειμένου στον ελεύθερο χώρο που διαθέτουν:
  • Storytelling για κοινωνικό μήνυμα

Επίλογος

Oι παραγόμενες εικόνες που χρησιμοποιούνται για τη τουριστική προβολή, οφείλουν να εξασφαλίσουν ότι, ο δυνητικός μας επισκέπτης θα λάβει όλα εκείνα τα κατάλληλα ερεθίσματα, που θα του προκαλέσουν ανάλογα συναισθήματα, για να του διεγείρουν φαντασία, ώστε να ανταποκριθούν σε όλες τις προσδοκίες του, με σκοπό ν’ απολαύσει ανεπανάληπτες μοναδικές και αυθεντικές βιωματικές εμπειρίες.

Σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον ξεχωρίζουν τα websites και οι επιχειρήσεις που έχουν υψηλής ποιότητας εικόνες που αντιπροσωπεύουν την πραγματικότητα ενός ξενοδοχείου και μεταφέρουν στον πελάτη την εμπειρία της διαμονής του σε αυτό.

Βασιζόμενοι πάντα στους στόχους του marketing, δημιουργείται και η στρατηγική της προβολής ενός καταλύματος .

Για περισσότερες πληροφορίες για Hotel & Storytelling Photography πατήστε εδώ.

***

Ο Αντρέας Σφυρίδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1968. Σπούδασε φωτογραφία στις Βρυξέλλες (Βέλγιο 1986-1990) στο τμήμα της Ανωτέρας Σχολής Καλών Τεχνών “Le 75”. Από το 1992 δραστηριοποιείται ως επαγγελματίας φωτογράφος πάνω στη διαφημιστική φωτογραφία, ενώ από το 2004, αφιερώνεται αποκλειστικά στη τουριστική βιομηχανία ως Hotel & Story Teller Photographer. Αναλαμβάνει projects στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με πολλές ξενοδοχειακές μονάδες, περιφέρειες, οργανισμούς, ιδρύματα, μουσεία, διαφημιστικές εταιρείες και αρχιτεκτονικά γραφεία. Σειρές φωτογραφιών του έχουν δημοσιευτεί στα περιοδικά Φωτογραφία, Τραμ, Φωτογράφος και Εντευκτήριο, Κτίριο, Ελληνικές Κατασκευές, Hotel & Restaurant κ.α.

Follow GTP Headlines on Google News to keep up to date with all the latest on tourism and travel in Greece.
About the Author

Add your comment

*