connect with us
Greece's latest tourism industry news by Greek Travel Pages

Business Talk: «Μια εικόνα – Χίλιες κρατήσεις» – Αντρέας Σφυρίδης, Hotel & Storyteller Photographer

O Αντρέας Σφυρίδης, Hotel & Storyteller Photographer, εξηγεί πως η έλλειψη φωτογραφικού υλικού από ένα ξενοδοχείο, αποδυναμώνει το marketing, δεν μετατρέπει τις αναζητήσεις σε κρατήσεις και τελικά επηρεάζει αρνητικά τις πληρότητες της σεζόν.

Η συνεχόμενη αύξηση του παγκόσμιου τουρισμού, έχει δημιουργήσει μέσα από το διαδίκτυο, ένα περιβάλλον άκρως ανταγωνιστικό, το οποίο με τη σειρά του οδηγεί ολοένα και περισσότερες χώρες να επενδύουν στην αναβάθμιση της ποιότητας των εικόνων που χρησιμοποιούν στη διαφημιστική τους καμπάνια, για την προώθηση του τουριστικού τους προϊόντος.

Ένα από τα πιο δυνατά εργαλεία του marketing, βασίζεται στο κύριο χαρακτηριστικό που διαθέτει η εικόνα. Την ταχύτητα. Αισθανόμαστε πριν σκεφτούμε.

Οι τελικές εικόνες που προβάλετε στο κοινό οφείλουν να έχουν την ικανότητα μέσα σε ένα πολύ περιορισμένο χρόνο (7sec) να σας ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό και να αυξήσουν την αντιληπτή αξία της μονάδας σας στα μάτια των δυνητικών πελατών σας (customer-perceived value) δημιουργώντας συναισθηματική δέσμευση.

Είναι ο No. 1 παράγοντας για κρατήσεις μέσα από το διαδίκτυο.

Ambassador Aegean Luxury Hotel & Suites Santorini. Φωτό: Αντρέας Σφυρίδης

Ambassador Aegean Luxury Hotel & Suites Santorini. Φωτό: Αντρέας Σφυρίδης

Οι διεθνείς τάσεις που πλέον κυριαρχούν και εξελίσσονται στη βιομηχανία της φιλοξενίας, έχουν ξεκινήσει σταδιακά αλλά σταθερά, ν’ απομακρύνονται όλο και περισσότερο από το  κλασικό επαναλαμβανόμενο μοτίβο του 3S (Sea, Sun, Sand) δηλαδή, απεικόνιση, περιγραφή, καταγραφή και να εστιάζουν όλο και περισσότερο στα συναισθήματα και τις μοναδικές βιωματικές εμπειρίες και των ανθρώπων.

Δηλαδή από το: «δες πως είναι εκεί…»

στο: «δες τι θα ζήσεις εκεί!»

Η βιομηχανία της φιλοξενίας είναι πλέον μια βιομηχανία που επενδύει στο συναίσθημα. Παράγει και πουλάει εμπειρίες, αναμνήσεις και όνειρα. Όχι δωμάτια.

Miraggio Thermal Spa Resort, Χαλκιδική. Φωτό: Αντρέας Σφυρίδης

Miraggio Thermal Spa Resort, Χαλκιδική. Φωτό: Αντρέας Σφυρίδης

Οι σύγχρονοι ταξιδιώτες και επισκέπτες επεκτείνουν πλέον τη διαμονή τους για να συνδεθούν με τον προορισμό σε ένα πιο ανώτερο επίπεδο. Αναζητούν όλο και περισσότερο βιωματικές και δια δραστικές εμπειρίες ώστε να νοιώθουν στις διακοπές τους σαν «προσωρινοί ντόπιοι» (Temporary locals).

Οι εικόνες μιας ξενοδοχειακής μονάδας, δεν πρέπει να περιορίζονται αποκλειστικά και μόνο μέσα στον περιβάλλοντα χώρο του καταλύματος, στις προσφερόμενες υπηρεσίες και τις δραστηριότητες του, αλλά να επεκτείνονται και έξω από αυτόν, συνδέοντας τον προορισμό και να περιέχουν τα εξής βασικά περιγραφικά χαρακτηριστικά:

Η δημιουργία εικόνων με περιεχόμενο από προσωπικές βιωματικές εμπειρίες, στοχεύουν στο να προκαλέσουν συναισθηματική δέσμευση στο δυνητικό καλεσμένο-επισκέπτη   (customer-perceived value), για να ταυτίσει τον εαυτό του και να αγοράσει (=κράτηση), τις διακοπές του (=εμπειρίες),   ώστε να εξασφαλίσει ότι θα απολαύσει αυτά που αντικρίζει στις φωτογραφίες, οδηγώντας τον σ’ επανάληψη (=repeater) και αφοσίωση (=loyalty). Είναι οι εικόνες που διηγούνται μέσα από μικρά οπτικά αφηγήματα (=storytellings),  ότι κάτι ξεχωριστό έχετε «επενδύσει», όπου εκεί αναδεικνύετε τη βιωματική εμπειρία διαμονής, με σκοπό την αφύπνιση των αισθήσεων του επισκέπτη, κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο κατάλυμά σας.

Οι εικόνες αυτές οφείλουν να διαθέτουν τα εξής συναισθηματικά χαρακτηριστικά:

Ο βασικός ρόλος των συναισθηματικών και  περιγραφικών χαρακτηριστικών έγκειται στη δημιουργία αφηγήματος (storytelling) με βάση το εκάστοτε concept που χαρακτηρίζει μια μονάδα.

Τα αφηγήματα αυτά διαθέτοντας περιεχόμενο με εικόνες υψηλής αισθητικής και ποιότητας έχουν τη δυνατότητα να αυξήσουν:

  1. Τις κρατήσεις κατά 24%
  2. Τα έσοδα κατά 40%
  3. Τις τιμές κατά 26% ανά διανυκτέρευση
  4. Την εκπροσώπηση στο διαδίκτυο με ενίσχυση της διαφοροποίησης
Xenios Gate The Art Of Hospitality, Θάσος. Φωτό: Αντρέας Σφυρίδης

Xenios Gate The Art Of Hospitality, Θάσος. Φωτό: Αντρέας Σφυρίδης

Έλλειψη εικόνων από storytelling, αποδυναμώνει το marketing, δεν μετατρέπει τις αναζητήσεις σε κρατήσεις και τελικά επηρεάζει αρνητικά τις πληρότητες της σεζόν.

Και μη ξεχνάτε: Αν δεν πείτε εσείς την ιστορία σας (storytelling), θα την πει κάποιος άλλος και σ΄εκείνον θα καταλήξει μέσα από το διαδίκτυο, να κάνει, κράτηση ο δυνητικός επισκέπτης.

Επίλογος

Grand Hotel Beach Hotel, Ρόδος. Φωτό: Αντρέας Σφυρίδης

Grand Hotel Beach Hotel, Ρόδος. Φωτό: Αντρέας Σφυρίδης

Με βάση όλα τα παραπάνω καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι, η επένδυση για την παραγωγή φωτογραφικού υλικού, θα πρέπει να βρίσκεται σε συνάρτηση με τη συνολική επένδυση της τουριστικής μονάδας, καθώς αποτελεί το βασικότερο και αναπόσπαστο κομμάτι της τοποθέτησης και της προώθησης του ξενοδοχείου.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΣΗ = Άρρηκτα συνδεδεμένη με την ίδια την επένδυση.

Για περισσότερες πληροφορίες για Hotel & Storytelling Photography πατήστε εδώ.

***

Ο Αντρέας Σφυρίδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1968. Σπούδασε φωτογραφία στις Βρυξέλλες (Βέλγιο 1986-1990) στο τμήμα της Ανωτέρας Σχολής Καλών Τεχνών “Le 75”. Από το 1992 δραστηριοποιείται ως επαγγελματίας φωτογράφος πάνω στη διαφημιστική φωτογραφία, ενώ από το 2004, αφιερώνεται αποκλειστικά στη τουριστική βιομηχανία ως Hotel & Story Teller Photographer. Αναλαμβάνει projects στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με πολλές ξενοδοχειακές μονάδες, περιφέρειες, οργανισμούς, ιδρύματα, μουσεία, διαφημιστικές εταιρείες και αρχιτεκτονικά γραφεία.

• Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια διαχείρισης χρώματος και μεταλλακτικής ηγεσίας, ενώ τα τελευταία δυο χρόνια παρακολουθεί σεμινάρια σκηνοθεσίας με καταξιωμένους σκηνοθέτες όπως, το Γιάννη Παρασκευόπουλο, την Πηγή Δημητρακοπούλου και τον Τάσο Μπουλμέτη.
• Ακολουθεί στενά τις εξελίξεις πάνω στη τουριστική βιομηχανία, παρακολουθώντας ξενοδοχειακά σεμινάρια, διαλέξεις και συνέδρια, ενώ επισκέπτεται και διεθνείς τουριστικές εκθέσεις.
• Αρθρογραφεί πάνω στη οπτική προβολή της Βιομηχανίας της Φιλοξενίας και της γαστρονομίας.
• Προσκαλείται ως ομιλητής σε συνέδρια, εκδηλώσεις και σεμινάρια όπως στο Hospitality Now, Hospitality Next Agenda, Hotelier Academy, 100% Hotel Show, Horeca, Xenia, World Food Travel Association, Open Office Volos, Εκπαιδευτικά ιδρύματα ACT (American College of Thessaloniki), ΙΕΚ Τουρισμού κ.α.
• Σειρές φωτογραφιών του έχουν δημοσιευτεί στα περιοδικά Φωτογραφία, Τραμ, Φωτογράφος και Εντευκτήριο, Κτίριο, Ελληνικές Κατασκευές, Hotel & Restaurant κ.α.

Follow GTP Headlines on Google News to keep up to date with all the latest on tourism and travel in Greece.
About the Author
This is the team byline for GTP. The copyrights for these articles are owned by GTP. They may not be redistributed without the permission of the owner.

Add your comment

*