Yachting: Oι αυξήσεις στα τέλη ελλιμενισμού διώχνουν τα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη από τη Μαρίνα Αλίμου
Μετά το προ τριετίας πρώτο σοκ της «εξωφρενικής» αύξησης των τελών ελλιμενισμού και την αύξηση, που ακολούθησε την επομένη χρονιά, ο εκμεταλλευόμενος τη Μαρίνα Αλίμου ιδιώτης ανακοίνωσε πρόσφατα νέα αύξηση, της τάξεως του 50%, αναφέρουν σε ανακοίνωση, ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ) και η Ενωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ). Όμως τονίζουν, αυτό έχει ως αποτέλεσμα σήμερα τα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη της μαρίνας «να εξωθούνται, με βίαιο και αναγκαστικό τρόπο», όχι μόνο να στρέψουν την πλώρη τους στην έξοδο από αυτή, αλλά και να εξετάσουν σοβαρά πλέον το ενδεχόμενο πλήρους παύσης εργασιών των επιχειρήσεων τους.
«Καμία υγιής επιχείρηση στο κόσμο δεν θα μπορούσε να “αντέξει” αυξήσεις, που φθάνουν συνολικά στο εξωπραγματικό ποσοστό του 300%, μόλις σε τρία μόνο χρόνια, στα οποία μάλιστα αντιμετώπιζε όλες τις δυσμενείς συνέπειες της πανδημίας του Covid-19», όπως υπογραμμίζεται στην κοινή τους ανακοίνωσή.
Παράλληλα τονίζουν, ότι ο συγκριμένος ιδιώτης ελάχιστα έχει εισφέρει στη βελτίωση των παροχών από την μαρίνα και σαφέστατα δεν υφίσταται η παραμικρή ανταπόδοση από τη πλευρά του στη συνολική αύξηση του 300%, ενώ η συμβατική αναβάθμιση της μαρίνας ακόμα παραμένει αόρατη, η οποία, και εάν υπάρξει, μόνο πρόσθετα προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει στη λειτουργία της. «Μήπως, λοιπόν, θα έπρεπε να γίνει μείωση και όχι αύξηση των τελών», διερωτώνται, συμπληρώνοντας πως δεν είναι δυνατόν την εποχή που κυβέρνηση ανακοινώνει μέτρα κατά τις ακρίβειας να γίνονται τέτοιες αυξήσεις.
Σύμφωνα τον Σύνδεσμο Ιδιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος και την Ενωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, η τελευταία αύξηση επιβαρύνει κατά 25% το κόστος λειτουργίας των σκαφών μας. Ήδη τα τελευταία τρία χρόνια έχει αυξηθεί το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων μας πλέον του 30% οι δε τιμές ενοικίασης, λόγω του εσωτερικού ανταγωνισμού (μεγάλος αριθμός σκαφών) και από το εξωτερικό (Τουρκία 0% ΦΠΑ, Κροατία 10% ΦΠΑ και δυνατότητα μετάβασης με το αυτοκίνητο από την Κεντρική και την Ανατολική Ευρώπη), αυξήθηκαν οριακά 10%.
Το πως θα ανταπεξέλθουν στα αυξημένα έξοδα και το που θα ελλιμενισθούν τα σκάφη, που δεν θα μπορέσουν να παραμείνουν στη μαρίνα είναι δύο από τα ζητήματα που τους απασχολούν.
«Υπάρχει πρόγραμμα από την κυβέρνηση για τη δημιουργία μαρίνας με μόνιμα ελλιμενιζόμενα επαγγελματικά σκάφη με ελληνική σημαία ή αρκείται στον πρόσκαιρο ελλιμενισμό των διερχομένων ή/και πλεόντων, νομίμως ή παρανόμως, αλλοδαπών σκαφών, με σχεδόν μηδενικό όφελος για τη χώρα μας»;
Θυμίζουν δε, ότι ο οικονομικός αντίκτυπος του θαλάσσιου τουρισμού στη χώρα μας εκτιμάται σε 800 εκατ. ευρώ και αν υπολογιστούν και τα έμμεσα έσοδα το ποσό ανέρχεται στα 1,940 δισ. Ευρώ, (σύμφωνα με στοιχεία της μελέτης από το Διεθνές Συμβούλιο Ενώσεων Ναυτικής Βιομηχανίας), και αποτελεί το 1,1% του ΑΕΠ, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει απασχόληση σε 25.150 θέσεις εργασίας.
Κλείνοντας την ανακοίνωσή τους αναφέρουν, πως θα συνεχίσουν την προσπάθεια και το αγώνα για την προάσπιση και διαφύλαξη των δικαιωμάτων τους, που δεν είναι άλλα από το δικαίωμα στην εργασία, στον ελλιμενισμό των σκαφών και στην καλή παροχή υπηρεσιών στον τουρισμό κάτω από αξιοπρεπείς συνθήκες. Παράλληλα καλούν την κυβέρνηση να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να λάβει άμεσα όλα αυτά τα ενισχυτικά μέτρα, που θα δώσουν μόνιμη, σταθερή και βιώσιμη λύση στα φλέγοντα και τρέχοντα θέματά τους.