A note by the publisher
Το GTP από το 1975 δημοσιεύει κάθε μήνα τα δρομολόγια της Ελληνικής ακτοπλοΐας. Από το 1994 η σύνταξη και σελιδοποίηση γίνεται ηλεκτρονικά με AS400 και δίκτυο προσωπικών υπολογιστών. Από το 1996 το GTP κυκλοφορεί την ειδική έκδοση Greek Travel Routes (GTR), σε σχήμα αεροπορικών δρομολογίων, 20.000 τεύχη τον Φεβρουάριο και 50.000 τεύχη τον Μάιο κάθε χρόνο, τα οποία διανέμονται στο κοινό από τα γραφεία του ΕΟΤ στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχουν γίνει περιζήτητα από τους επισκέπτες, ιδιαίτερα τους λεγόμενους “island hoppers”. Από το 1997 τα δρομολόγια βρίσκονται στον κόμβο www.gtpnet.com, για τον οποίο δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες αλλά και ο διεθνής τύπος, αναφέρονται κολακευτικά.
Βεβαίως η συγκέντρωση των δρομολογίων είναι μια συνεχής και επίπονη εργασία, ιδιαίτερα η προσπάθειά μας να δώσουμε συνδέσεις και των μικρότερων νησιών ή λιμένων μεταξύ τους. Ασφαλώς η ενημέρωση είναι πιο έγκαιρη στον κόμβο, ενώ τα GTP & GTR προσφέρουν πληροφορίες διαθέσιμες την ημέρα της εκτύπωσης. Μεγάλη είναι η βοήθεια του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας στα στοιχεία δρομολογίων αλλά και των άλλων πληροφοριών λιμεναρχείων.
Το μεγάλο πρόβλημα είναι ο μη έγκαιρος προγραμματισμός των δρομολογίων από τις Ναυτιλιακές Εταιρείες, ιδιαίτερα τις “μεγάλες”, οι οποίες από παρεξήγηση των νόμων εμπορικής πολιτικής στον ανταγωνισμό, “περιμένουν” να δουν τι θα κάνει ο ανταγωνιστής τους για να “βγάλουν στον αέρα” τα προγράμματά τους. Έτσι ενώ οι επισκέπτες μας έχουν ανάγκη τα δρομολόγια της χρονιάς από το προηγούμενο φθινόπωρο για να προγραμματίσουν τις διακοπές τους, έρχεται η άνοιξη και οι “μεγάλες” δεν έχουν καν υποβάλει στο υπουργείο προγράμματα για το καλοκαίρι, παρ’ ότι υποχρεούνται να το κάνουν μέχρι 30 Σεπτεμβρίου του προηγούμενου χρόνου. Βέβαια δεν αναφερόμεθα σε εξαιρέσεις, συχνές όμως, εταιρειών που στις 25 κάθε μήνα, που αρχίζει η εκτύπωση του GTP, δεν έχουν ανακοινώσει τα δρομολόγια του επόμενου μήνα.
Έτσι φτάσαμε φέτος τον Φεβρουάριο ,λόγω της πίεσης του κοινού προς το γραφεία του ΕΟΤ, να κυκλοφορήσουμε το GTR (20.000 τεύχη) με περσινά δρομολόγια “μεγάλων” εταιρειών και σημείωση:
“Λόγω πληθώρας στο ιδιοκτησιακό καθεστώς πλοίων της ελληνικής ακτοπλοΐας, στα δρομολόγια με ένδειξη ■ χρησιμοποιήθηκαν τα αντίστοιχα περσινά τα οποία πραγματοποιήθηκαν από τα συγκεκριμένα πλοία. Πιθανές αλλαγές καθώς και τα νέα δρομολόγια στη δεύτερη έκδοση του Greek Travel Routes-δρομολόγια ελληνικής ακτοπλοΐας, τον Μάιο. Επίσης οποιεσδήποτε αλλαγές και εγκεκριμένα νέα δρομολόγια θα είναι διαθέσιμα στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση www.gptnet.com για την άμεση ενημέρωσή σας.”
Πιστεύουμε ότι, μαζί με τα άλλα προβλήματα της Ελληνικής ακτοπλοΐας που πρέπει σύντομα να επιλυθούν, θα πρέπει να οριστικοποιηθεί θεσμικά ότι πρώτη υπηρεσία που πρέπει να προσφέρει προς το κοινό μια Ναυτιλιακή Εταιρεία, για να ζητήσει άδεια εκμετάλλευσης μιας γραμμής ,είναι η έγκαιρη ενημέρωση των δρομολογίων της. Δηλαδή τα δρομολόγια της επόμενης χρονιάς να υποβάλλονται στις αρμόδιες αρχές του υπουργείου νωρίς το φθινόπωρο, για να βοηθήσουμε στην ανάπτυξη και μεγέθυνση του τουρισμού προς τα νησιά μας και να μην τα “απομονώνουμε” λόγω έλλειψης υπηρεσιών πληροφόρησης.
Υ.Γ. Κυκλοφορεί ήδη σε 60.000 τεύχη μέσα από τα γραφεία του ΕΟΤ η δεύτερη έκδοση του Greek Travel Routes, 144 σελίδων με 22.000 θερινά δρομολόγια