connect with us
Greece's latest tourism industry news by Greek Travel Pages (gtp)

Wbe.travel: Η τεχνολογία cloud προσφέρει ευελιξία στον κλάδο ταξιδιών

Η τεχνολογία cloud προσφέρει ευελιξία και συμβάλλει στην ευκολότερη και ταχύτερη εφαρμογή νέων προϊόντων, υπηρεσιών και αναβαθμίσεων.

Γράφει ο George Dumitru, CEO της wbe.travel

Η ταξιδιωτική βιομηχανία αντιμετωπίζει σήμερα έντονη βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη αβεβαιότητα. Κανένας δεν γνωρίζει τι επιφυλάσσει το μέλλον, πέραν του ότι η διαχείριση της αβεβαιότητας αποτελεί πλέον κορυφαία προτεραιότητα για όλους τους εμπλεκόμενους στη βιομηχανία και κυρίως, τους προμηθευτές, τους πωλητές και τους συνεργάτες στον κλάδο της τεχνολογίας.

Στην κορύφωση της πρώτης φάσης του κορωνοϊού Covid-19 οι οπτιμιστές της βιομηχανίας έκαναν λόγο για ένα χρονοδιάγραμμα εκκίνησης των ταξιδιών. Καθώς όμως, βρισκόμαστε στο δεύτερο κύμα της πανδημίας, ακόμη και οι πιο οπτιμιστές αποφάσισαν αν σιγάσουν.

Πλέον δεν συζητάμε για το αν τα ταξίδια θα επιστρέψουν κανονικά, αλλά για το αν θα επιστρέψουν γενικά.

Η πραγματικότητα

Η καλοκαιρινή περίοδος με τη μεγαλύτερη κινητικότητα στην Ευρώπη πέρασε, χωρίς ιδιαίτερη κίνηση. Ο εσωτερικός τουρισμός εξελίχθηκε σχετικά καλά, με μερικές τοπικές μετακινήσεις, αλλά δεν καταγράφηκαν ταξίδια στο εξωτερικό, γεγονός που οφείλεται σε συνεχώς μεταβαλλόμενους εθνικούς και τοπικούς κανονισμούς, υποχρεώσεις καραντίνας, “φούσκες” που έσκασαν και οικοδομήματα που κατέρρευσαν.

Οι ταξιδιωτικές επιχειρήσεις μικρού και μεσαίου μεγέθους υπέστησαν εξίσου μεγάλο πλήγμα με τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις – εάν όχι μεγαλύτερο – και εξακολουθεί να υπάρχει ανησυχία για περισσότερες επιπτώσεις.

Η αλήθεια είναι ότι τα πράγματα θα είναι δύσκολα για την ταξιδιωτική βιομηχανία για περισσότερο απ’ όσο νομίζαμε. Οι δηλώσεις της IATA δεν είναι ευοίωνες. Ανακοινώθηκε ότι «οι διεθνείς ταξιδιωτικές μεταφορές δεν αναμένεται να επανέλθουν στα επίπεδα προ της εμφάνισης του κορωνοϊού COVID-19 έως το 2024». Δηλαδή έναν χρόνο αργότερα σε σχέση με την προηγούμενη πρόγνωση.

Σύμφωνα με την McKinsey, τα ξενοδοχεία δεν θα επανακάμψουν «έως το 2023 ή αργότερα». Για τις κρουαζιέρες επίσης, οι εταιρικοί προϋπολογισμοί για ταξίδια παραμένουν περιορισμένοι.

Σύμφωνα με την Grant Thornton, «η ανάκαμψη από τον κορωνοϊό είναι πιθανόν να διαρκέσει περισσότερο [σε σχέση με την ανάκαμψη από άλλα παγκόσμια συμβάντα], δεδομένης της τεράστιας κλίμακας διαταραχών και των ενδεχόμενων οικονομικών συνεπειών που θα επιφέρει».

Ζήτηση υπάρχει, η αβεβαιότητα παραμένει

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υπάρχει τρέχουσα ή λανθάνουσα ή πιθανή ζήτηση. Από αρκετές έρευνες προκύπτει ότι η επιθυμία για ταξίδια είναι ακόμη εδώ.

Τα σημάδια είναι θετικά για το καλοκαίρι του 2021, παρόλο που η κατάσταση για τους επόμενους εννέα μήνες είναι αβέβαιη. Σύμφωνα με έρευνες, τρεις στους πέντε Βρετανούς (59%) σκοπεύουν να ταξιδέψουν για διακοπές στο εξωτερικό το επόμενο έτος.

Αυτήν τη στιγμή οι ταξιδιώτες έχουν λιγότερες επιλογές, επειδή ο αριθμός των διαθέσιμων προορισμών έχει μειωθεί λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών. Λίγο ή πολύ όμως, εξακολουθούν να έχουν τις ίδιες επιλογές ως προς την αναζήτηση, την αγορά και το κλείσιμο θέσεων. Η μάχη για πελάτες μεταξύ των ταξιδιωτικών εταιρειών, των συναφών επιχειρήσεων και των μεγαλύτερων ανταγωνιστών τους θα γίνει ακόμη εντονότερη.

Οι πιο επιτυχημένες ταξιδιωτικές εταιρείες, σύμφωνα με τους πελάτες μας, βρήκαν πως ένας τρόπος να ανταγωνιστούν τους μεγαλύτερους παίκτες είναι να εξειδικευτούν, να προσδιορίσουν μια εξωτερική αγορά, έναν τομέα προϊόντων -τομέα ή προορισμό- και να εστιάσουν εκεί. Μέσα στα επόμενα χρόνια αβεβαιότητας η εξειδίκευση θα βοηθήσει, αλλά οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις θα πρέπει επίσης να είναι σε θέση να αλλάξουν γρήγορα την εξειδίκευσή τους.

Η απάντηση σε όλα είναι πάντα η τεχνολογία. Σε αυτό το σενάριο, όμως, η τεχνολογία πρέπει να μπορεί να παρέχει το απόθεμα που χρειάζεται ο πωλητής με τον τρόπο και μέσω των καναλιών που θέλει ο πελάτης, τα οποία ο πωλητής θα μπορεί να διαχειρίζεται αποτελεσματικά, βάσει ενός εμπορικού μοντέλου κατάλληλου για την τρέχουσα αγορά.

Οι ταξιδιωτικές εταιρείες θα πρέπει να καταλάβουν ότι η ενσωματωμένη προσαρμοστικότητα και ευελιξία τους, μπορεί να λειτουργήσει ως εμπορικό πλεονέκτημα σε σχέση με τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές τους.

Ωστόσο, η βιομηχανία της ταξιδιωτικής τεχνολογίας δεν υποστήριξε απαραίτητα τις μικρές και μεσαίες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις όσον αφορά την προσαρμοστικότητα και την ευελιξία.

Η τεχνολογία cloud

Η τεχνολογία cloud μπορεί να προσφέρει ευελιξία σε χρόνο μηδέν. Αρκετές ταξιδιωτικές εταιρείες υποφέρουν αυτήν τη στιγμή, επειδή το κόστος δραστηριοποίησης είναι υπερβολικά υψηλότερο σε σχέση με τον όγκο εργασίας. Η προσέγγιση τέλους αδειοδότησης/σταθερού κόστους, που εξακολουθεί να υποστηρίζεται από αρκετούς, δεν ταιριάζει στο σημερινό κλίμα. Αντιθέτως, μια προσέγγιση τύπου «software-as-a-service» («λογισμικό ως υπηρεσία») βάσει ενός μοντέλου συνδρομής είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για τις μικρές και μεσαίες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις να ελαφρύνουν το βάρος τους.

Επίσης, αποτελεσματική θα ήταν η μέθοδος «pay as you grow» («πληρωμή με βάση την ανάπτυξη»), όπου το κόστος για την ταξιδιωτική εταιρεία θα αντικατοπτρίζει τα έσοδά της.

Μοντέλα «software-as-a-service» παρεχόμενα μέσω cloud υπήρχαν πριν την πρώτη φάση του κορωνοϊού COVID-19 και τα πλεονεκτήματα του cloud σε σχέση με την άδεια είναι ακόμη πιο ελκυστικά στο πλαίσιο της τρέχουσας αβέβαιης κατάστασης.

Η τεχνολογία cloud συμβάλλει στην ευκολότερη και ταχύτερη εφαρμογή νέων προϊόντων, υπηρεσιών και αναβαθμίσεων. Με τον τρόπο αυτόν απελευθερώνονται εσωτερικοί πόροι οι οποίοι επενδύονται στην τεχνολογία και τα πληροφοριακά συστήματα σε μια εποχή όπου το προσωπικό πρέπει να εστιάζει λιγότερο στην υποστήριξη και περισσότερο στην πώληση.

Μια λύση «pay as you grow» στο πλαίσιο της προσέγγισης cloud εξυπηρετεί δύο σκοπούς: οι ταξιδιωτικές επιχειρήσεις μπορούν να ελαχιστοποιήσουν το τρέχον κόστος άμεσα, αλλά και να αυξήσουν το μέγεθός τους εάν και όταν ξεκινήσουν και πάλι τα ταξίδια, με το κόστος να συγχρονίζεται με τον όγκο εργασίας τους. Η δυνατότητα αύξησης του μεγέθους είναι σημαντική όταν βελτιωθεί η κατάσταση.

Η πλατφόρμα wbe.start

Οι πωλητές αναγκάζονται να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, το ίδιο και οι πάροχοι υπηρεσιών τεχνολογίας που υποστηρίζουν τη βιομηχανία. Η wbe.travel λειτουργούσε πάντα βάσει cloud. Ξέρουμε πώς λειτουργεί το cloud, τεχνικά και εμπορικά, όπως και τι μπορεί να φέρει στο τραπέζι.

Αναπτύξαμε μια πλατφόρμα για την μετα-COVID εποχή, τη wbe.start, η οποία επιτρέπει στις ταξιδιωτικές εταιρείες να λειτουργούν στο πλαίσιο του σημερινού αβέβαιου κλίματος. Οι ταξιδιωτικές εταιρείες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε απόθεμα από μεγάλα παγκόσμια συστήματα διανομής (GDS), ταξιδιωτικούς χονδρεμπόρους και μεσάζοντες μέσω μιας ενιαίας πλατφόρμας, βάσει ενός μοντέλου «software-as-a-service», με δυνατότητα ενσωμάτωσης στα στοιχεία διαχείρισης, υποστήριξης και εγκατάστασης από το μηδέν, και λειτουργίας εντός λίγων ωρών. Αυτή η δυνατότητα μπορεί να προστεθεί όσο η επιχείρηση μεγαλώνει, όταν χρειάζεται πρόσθετο περιεχόμενο.

Ένας άλλος τομέας στον οποίο προσαρμόστηκε ο κλάδος της ταξιδιωτικής τεχνολογίας ως αποτέλεσμα της τρέχουσας κατάστασης είναι ότι ενσωματώνει σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό τεχνολογίες τρίτων ενώ αναπτύσσει δικές της τεχνολογίες. Η φράση «κανείς δεν μπορεί να κάνει τα πάντα» δεν υποδεικνύει ήττα, αλλά σημάδι δύναμης, ακόμη και για τις εταιρείες τεχνολογίας με δυνατό DNA ανάπτυξης.

Διεπαφές προγραμματισμού εφαρμογών (API) από συνεργάτες διατίθενται για περιεχόμενο, αντιστοίχιση, πληρωμές και υπηρεσίες κάθε είδους. Η ιδέα είναι ότι δεν χρειάζεται να προσπαθούμε να κάνουμε τα πάντα. Ενσωματώνουμε την τεχνολογία που εξυπηρετεί τον εκάστοτε σκοπό. Αυτό συμβαδίζει με την επιθυμία μας να συνεργαζόμαστε στενά με τους πελάτες μας μικρού και μεσαίου μεγέθους και όχι να λειτουργούμε απλώς ως πάροχοι τεχνολογίας.

Ακούγεται εύκολο, όμως οι ταξιδιωτικές επιχειρήσεις μικρού και μεσαίου μεγέθους και οι συνεργάτες τους στον τομέα της τεχνολογίας πρέπει να παραμείνουν ψύχραιμοι σε μια ενδεχομένως πολύ μακρά περίοδο αβεβαιότητας.

Διατηρώντας το κόστος δραστηριοποίησης ευθυγραμμισμένο με τον όγκο εργασιών είναι κάτι παραπάνω από μια αρχή – χωρίς αυτό, δεν υπάρχει λόγος να ξεκινήσουμε τον αγώνα.

Σχετικά με το συγγραφέα

Ο George Dumitru είναι συνιδρυτής και CEO της ευρωπαϊκής εταιρείας ανάπτυξης ταξιδιωτικού λογισμικού wbe.travel. Το πάθος του για την καινοτομία στην τεχνολογία σε συνδυασμό με το έντονο επιχειρηματικό του πνεύμα ώθησαν τον George να δημιουργήσει μια αποκλειστική πλατφόρμα προϊόντων ταξιδιωτικού λογισμικού, η οποία εξελίχθηκε από απλή μηχανή κρατήσεων σε μια επιχειρηματική πλατφόρμα βάσει cloud.

Πρόσφατα η wbe.travel λάνσαρε ένα νέο πρόγραμμα, το wbe.start, με σκοπό την υποστήριξη των ταξιδιωτικών εταιρειών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ώστε να συνεχίσουν τη διαδικτυακή τους δραστηριότητα. Οι ταξιδιωτικές εταιρείες μπορούν τώρα να χρησιμοποιούν μια δοκιμασμένη πλατφόρμα προϊόντων ταξιδιωτικής τεχνολογίας με χαμηλό κόστος συνδρομής για να διατηρήσουν τη σταθερή τους ανάπτυξη, να ανακάμψουν με ευκολία και να περιορίσουν τους γενικούς κινδύνους τους.

Follow GTP Headlines on Google News to keep up to date with all the latest on tourism and travel in Greece.
About the Author
This is the team byline for GTP. The copyrights for these articles are owned by GTP. They may not be redistributed without the permission of the owner.

Add your comment

*