connect with us
Greece's latest tourism industry news by Greek Travel Pages

Γιάννης Τσάκαλος: Ο τουρισμός αλλάζει και απαιτεί προσαρμοστικότητα

Μία νέα εταιρεία στρατηγικού marketing, η AQ Strategy, εισέρχεται δυναμικά στην αγορά του τουρισμού και της φιλοξενίας, με στόχο να βοηθήσει τις επιχειρήσεις και τους προορισμούς να προσαρμοστούν και να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που φέρνει στον κλάδο η πανδημία του Covid-19.

Λαμβάνοντας το όνομά της από τον όρο Adaptability Quotient, που χρησιμοποιείται για την επιστημονική καταγραφή της προσαρμοστικότητας των ανθρώπων και των ομάδων, η AQ Strategy προσφέρει υπηρεσίες ανάπτυξης επιχειρήσεων (business development), στρατηγικής συμβουλευτικής (strategic advisory) και διαχείρισης έργων (project management), που αφορούν επενδυτικά σχήματα, ξενοδοχεία, ομίλους ξενοδοχείων, επιχειρήσεις στον ευρύτερο τουριστικό τομέα και στον τομέα των ταξιδιών, startups και προορισμούς.

Οι εξελίξεις επιταχύνονται

Σύμφωνα με τον ιδρυτή της εταιρείας, κο Γιάννη Τσάκαλο – στέλεχος της τουριστικής αγοράς με εμπειρία 30 χρόνων – τώρα είναι η σωστή στιγμή για να σχεδιάσει κανείς στρατηγικά τα επόμενα βήματα.

Γιάννης Τσάκαλος

Όπως αναφέρει στο GTP Headlines, οι αλλαγές που επίκεινται σε όλο το φάσμα του τουρισμού και της φιλοξενίας λόγω των εξελίξεων στους τομείς της τεχνητής νοημοσύνης, machine learning και big data, επιταχύνονται καθώς εταιρείες οργανισμοί και προορισμοί δουλεύουν μαζί για την έξοδο από την κρίση.

“Η αλλαγή έχει έναν τεράστιο εχθρό: την αντίσταση. Οτιδήποτε σκεφτούμε να αλλάξουμε, είτε αφορά μια επιχείρηση, είτε έναν οργανισμό ή μια ολόκληρη χώρα πάντα συναντά αντίσταση από εκείνους που βιώνουν την αλλαγή. Σήμερα ωστόσο αυτή η αντίσταση έχει ουσιαστικά περιοριστεί, μιας και η επίδραση του Covid είναι καθοριστική στο να αντιληφθούμε πόσο σημαντικό είναι να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα.

Όλοι πλέον δουλεύουν μαζί για να εξελίξουν την εταιρεία, τον οργανισμό ή τον προορισμό τους με αποτέλεσμα αυτή η εξέλιξη να επιταχύνεται. Μπορούμε να πούμε ότι ορισμένες από τις αλλαγές που θα είχαμε στα επόμενα πέντε χρόνια, τις είδαμε κατά τους πρώτους πέντε μήνες της πανδημίας, όμως αναμένονται κι άλλες ακόμα μεγαλύτερες, που θα μας ακολουθούν από εδώ και στο εξής,” αναφέρει ο κ. Τσάκαλος.

Οι ταξιδιώτες αλλάζουν

Εκτός από τις επιχειρήσεις, και οι ταξιδιώτες αλλάζουν συνήθειες, οι οποίες  με την σειρά τους καθορίζουν τους τρόπους επιλογής προορισμού, καταλύματος και εμπειριών.

Παλαιότερα, οι εν δυνάμει ταξιδιώτες έπαιρναν πληροφορίες, τις οποίες διασταύρωναν και έκλειναν τα ταξίδια τους μήνες πριν. Σήμερα ωστόσο, σύμφωνα με τον κο Τσάκαλο, βλέπουμε ολοένα και περισσότερους επισκέπτες της τελευταίας στιγμής (last minute). Οι αποφάσεις τους στην εποχή του κορωνοϊού επηρεάζονται από συγκεκριμένους παράγοντες: Θέλουν να ξέρουν εκ των προτέρων ότι μπορούν να πετάξουν στον προορισμό τους, ότι εκεί ακολουθούνται τα πρωτόκολλα ασφαλείας, καθώς και ότι θα μπορούν να νιώθουν ασφαλείς.

Επίσης, πολύ σημαντικό ρόλο παίζουν τα μέτρα για τον Covid-19, καθώς οι ταξιδιώτες θέλουν να γνωρίζουν αν θα μπορούν να κινηθούν ελεύθερα σε αξιοθέατα, εστιατόρια κ.λπ.

H προσαρμογή στα νέα δεδομένα

“Ακόμα και όταν αρχίσουν να αίρονται οι περιορισμοί, θεωρώ ότι θα παραμείνουν στην συμπεριφορά και τις συνήθειες μας αρκετά από αυτά που επιζητούμε στον τουρισμό σήμερα  – στην εποχή του Covid-19. Γι’ αυτό πρέπει να ενημερωνόμαστε συνέχεια, να βλέπουμε τι γίνεται στον κόσμο,” αναφέρει ο κ. Τσάκαλος.

Η AQ Strategy δραστηριοποιείται στον ευρύτερο τομέα της φιλοξενίας και του τουρισμού, καθώς και της οικονομίας των εμπειριών.

“Εμείς στην AQ Strategy, γινόμαστε ουσιαστικά συνεργάτες με όποιον ενδιαφέρεται να μεταβεί στη μετά-Covid-19 εποχή, βοηθώντας τον να αλλάξει και να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, τα οποία αλλάζουν διαρκώς.

Δουλεύουμε με επιχειρήσεις και προορισμούς, ‘διαβάζουμε’ την κατάσταση κάνουμε βουτιά στο DNA και δημιουργούμε ένα οικοσύστημα, το οποίο σταδιακά θα μας φέρει στον τελικό μας στόχο. Η βιώσιμη ανάπτυξη, η ψηφιακή μεταρρύθμιση και η ικανότητα προσαρμογής στα νέα δεδομένα, αποτελούν τη μόνη επιλογή,” καταλήγει ο κ. Τσάκαλος.

Follow GTP Headlines on Google News to keep up to date with all the latest on tourism and travel in Greece.
About the Author
Eleftheria has worked for several financial newspapers, magazines and websites during the past 19 years. Between 2004 and 2014 she worked as a radio producer, reporter and presenter for the Greek and English language program of “Athina 9.84 FM”. She also has hands-on experience in the MICE industry.

Add your comment

*