connect with us
Greece's latest tourism industry news by Greek Travel Pages (gtp)

Ξενοδοχεία μετά το lockdown: The Digital to-do list

Καθώς τα ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα της χώρας ξεκινούν σταδιακά την λειτουργία τους, οι συνεργάτες της TheFutureCats προσφέρουν μία χρήσιμη to-do list για τον σχεδιασμό της σωστής digital στρατηγικής.

Τα περισσότερα ξενοδοχειακά καταλύματα 12μηνης λειτουργίας στη χώρα μας έχουν ανοίξει και πάλι τις πόρτες τους, μετά το lockdown που επέβαλε η κυβέρνηση λόγω του COVID-19. Από την άλλη, τα τουριστικά εποχικά καταλύματα αναμένεται να ανοίξουν στις 15 Ιουνίου.

Ωστόσο, είναι εξαιρετικά σημαντικό να γίνουν και οι σωστές digital κινήσεις ώστε να επικοινωνήσουν σωστά στο κοινό τους τις ενέργειες και τις προσφορές τους, για να φέρουν νέους επισκέπτες στο ξενοδοχείο τους. Πώς μπορεί να γίνει ολοκληρωμένα αυτό;

Digital στρατηγική για την επανέναρξη των ξενοδοχείων

Ανάλογα με τον στόχο του κάθε ξενοδόχου, θα πρέπει να σχεδιαστούν τα κατάλληλα βήματα προς το κοινό-στόχο εκμεταλλευόμενοι όλα τα κανάλια που έχουν στη διάθεσή τους.

1. Ενημέρωση του website
Το Υπουργείο Τουρισμού ανακοίνωσε ότι όλες οι ιστοσελίδες των ξενοδοχείων θα πρέπει να έχουν ξεχωριστό section με την ονομασία COVID-19. Εκεί θα πρέπει να ενημερώνουν το κοινό για τις ενέργειες που παίρνουν σχετικά με την ασφάλεια και την υγιεινή των χώρων (απολύμανση, εκπαίδευση προσωπικού, πρωτόκολλο αντιμετώπισης κρουσμάτων), καθώς και για την πολιτική ακύρωσης κρατήσεων.

2. Περιεχόμενο τήρησης κανόνων υγιεινής στα social media
Τα social media είναι ένας άμεσος (real-time) τρόπος επικοινωνίας με το κοινό. Οι ξενοδόχοι μπορούν να τα εκμεταλλευτούν αναρτώντας περιεχόμενο (φωτογραφίες, video, ενημερωτικά άρθρα, infographics) που θα προβάλλει όλα τα μέτρα ασφαλείας που λαμβάνουν. Είναι σημαντικό να απαντούν σε τυχόν ερωτήσεις έγκαιρα και με ευγένεια, ώστε να αποφευχθεί οποιοδήποτε αίσθημα ανασφάλειας.

3. Αποστολή newsletter στη βάση δεδομένων των πελατών
Εάν είναι διαθέσιμη, μία λίστα με τα email επικοινωνίας των πελατών μπορεί να φανεί εξαιρετικά χρήσιμη. Οι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων μπορούν να συντάξουν ένα προσωποποιημένο email που να στοχεύει στην ενημέρωση των επισκεπτών και την κατεύθυνσή τους στο website section ενημέρωσης σχετικά με τον κορωνοϊό και την πολιτική ακυρώσεων για τη φετινή σεζόν.

4. Δημιουργία Google Ads – Search campaigns
Αν και οι αφίξεις από το εξωτερικό αναμένεται να είναι εξαιρετικά μειωμένες για το φετινό καλοκαίρι, υπάρχουν άτομα σε άλλες χώρες που εξακολουθούν να ψάχνουν ξενοδοχεία συστηματικά στη χώρα μας. Για να στοχεύσουμε το «ζεστό» κοινό που αναζητά πληροφορίες για διακοπές στην Ελλάδα ή διακοπές για έναν συγκεκριμένο προορισμό είναι προτιμότερο να δημιουργηθούν οι κατάλληλες καμπάνιες στη μηχανή αναζήτησης της Google (Google search ads) τόσο για τον προορισμό όσο και για το κατάλυμά μας με στόχο να φέρουν traffic το οποίο θα αξιοποιήσουμε στη συνέχεια με καμπάνιες remarketing.

5. Ενεργοποίηση Google My Business – Hotel Ads
Κάθε ξενοδοχείο πρέπει να έχει αναλυτική καταχώριση στο Google My Business με την τοποθεσία, τις υπηρεσίες και τα στοιχεία επικοινωνίας του. Η Google επιτρέπει τις διαφημίσεις για ξενοδοχεία με τη μορφή των hotel ads, ενισχύοντας τις απευθείας κρατήσεις και πληρώνοντας στην Google με ποσοστό επί των πωλήσεων. Είναι καλό ένα κομμάτι του media budget να κατανεμηθεί σε αυτό το κανάλι, καθώς αυξάνεται το awareness και, εν τέλει, οι απευθείας κρατήσεις.

6. Ενεργοποίηση Social Media Campaigns (Facebook, Instagram) με custom, lookalike audiences & destination campaigns
Δεν αρκεί ένα απλό boost post για μια σωστά στοχευμένη και αποδοτική διαφήμιση. Η δημιουργία του σωστού κοινού είναι το σημαντικότερο βήμα. Τα custom audiences (δημιουργία κοινού με βάση το email ή το τηλέφωνό τους) και lookalike audiences (δημιουργία κοινού με παρόμοια χαρακτηριστικά με το ήδη υπάρχον κοινό μίας σελίδας) είναι οι πλέον σχετικοί στόχοι που θα φέρουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα με το ελάχιστό δυνατό media budget, επιλέγοντας μόνο το κοινό που διαμένει σε προορισμούς που συνδέονται αεροπορικώς με τον προορισμό του καταλύματός σας (destination campaigns).

7. Dynamic Social Ads με βάση τα ενδιαφέροντα του κοινού-στόχου
Οι διαφημίσεις σε πλατφόρμες social media (Facebook, Instagram) επιτρέπουν την επιλογή κοινού με βάση τα ενδιαφέροντά του (πχ Ελλάδα, ταξίδια, πολυτελή ξενοδοχεία). Όσο πιο σωστά είναι τα ενδιαφέροντα του target audience της διαφήμισης, τόσο καλύτερα θα είναι και τα αποτελέσματά της. Μέσα από ειδικές διαφημίσεις για ταξιδιώτες (Dynamic Travel Ads) στοχεύοντας το κοινό δείχνοντάς του δυναμικές διαφημίσεις πιο κοντά σε αυτό που αναζητά.

8. Ενεργοποίηση Social Remarketing Campaigns
Οι διαφημίσεις remarketing στα social media είναι απαραίτητες και μπορούν να στοχεύσουν συγκεκριμένα τα άτομα που έχουν ήδη επισκεφθεί το website οργανικά ή μέσα από καμπάνια Google adsearch ή έχουν αλληλοεπιδράσει με περιεχόμενο που έχουμε δημιουργήσει στα social media του καταλύματος – ξενοδοχείου (web visitors).

Οι remarketing campaigns πρέπει να έχουν διαφορετικό setup (ad format, ad copy, συχνότητα εμφάνισης) από τις αρχικές διαφημίσεις που στόχο έχουν να φέρουν το αρχικό traffic στο website του ξενοδοχείου και να στοχεύουν αποκλειστικά αυτούς που ενδιαφέρθηκαν για το ξενοδοχείο ή μία προσφορά του.

9. Ενεργοποίηση Google Radius Campaign για last minute κρατήσεις
Όταν ένας χρήστης ψάχνει για πρόταση διαμονής σε μία συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή π.χ αεροδρόμιο, λιμάνι, ή σε επιλεγμένη ακτίνα που βρίσκεται το ξενοδοχείο σε σχέση με τον ανταγωνισμό, οι ξενοδόχοι μπορούν να τον στοχεύσουν στην επιλεγμένη περιοχή αλλά και την ακτίνα (radius) γύρω του, ορίζοντας διαφορετική προσφορά (bid) για την διαφήμισή του και προβάλλοντας διαφορετική προσφορά από τον αρχικό τιμοκατάλογο (last minute offers). Με τον τρόπο αυτό μπορούν δυναμικά να στοχεύσουν άτομα από μία ευρύτερη περιοχή με την καλύτερη δυνατή προσφορά και να επικοινωνήσουν last minute offers σε κοινό που αναζητά προτάσεις διαμονής κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή.

10. Δημιουργία viber και whatsapp groups
Η δημιουργία ενός community στο viber ή/και στο whatsapp επιτρέπει την συμμετοχή απεριόριστων επαφών που μπορούν να συνομιλήσουν και να ενημερωθούν για αλλαγές και εξελίξεις, καθώς και για προσφορές ή upselling υπηρεσίες κατά τη διάρκεια της διαμονής στον προορισμό. Είναι μία εξαιρετική ευκαιρία για one to one customer support και ανάπτυξη concierge services.

Το βασικό προϊόν ενός ξενοδοχείου σε αυτή την «περίεργη σεζόν» είναι η εμπιστοσύνη, το αίσθημα ασφάλειας και τα σωστά βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση θα πρέπει να κυριαρχεί στις καμπάνιες που θα διενεργηθούν. Καλή σεζόν!

Στην προσπάθειά σας για επανεκκίνηση της επιχείρησής σας, οι συνεργάτες της TheFutureCats είναι πάντα διαθέσιμοι να σας προσφέρουν τις κατάλληλες γνώσεις και τα εργαλεία για να σχεδιάσετε σωστά και αποτελεσματικά την digital στρατηγική του ξενοδοχείου σας.

About the Author
This is the team byline for GTP. The copyrights for these articles are owned by GTP. They may not be redistributed without the permission of the owner.

Add your comment

*