connect with us
Travel & Tourism industry news by Greek Travel Pages (gtp)

Αλλαγές στο νέο νόμο για τα τουριστικά γραφεία και τους ξεναγούς

O νέος νόμος 4549/2018, περιέχει διατάξεις που επιφέρουν ιδιαίτερα ευπρόσδεκτες τροποποιήσεις σε ζητήματα που αφορούν τα τουριστικά γραφεία και ειδικότερα τα ιδιόκτητα μεταφορικά μέσα και τους ξεναγούς.

Σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού (FEDHATTA) αναφέρει ότι ο παραπάνω νόμος (το πρόσφατο Πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών) περιέχει τροποποιήσεις σε δύο ζητήματα που ενδιαφέρουν άμεσα τον κλάδο. Συγκεκριμένα:

1. Διοργάνωση εκδρομών και περιηγήσεων και με ιδιόκτητα μεταφορικά μέσα

Με το άρθρο 44 του Ν. 4549/2018 τροποποιείται η περίπτωση α’ της παρ. 2 του άρθρου 1 του Ν. 393/1976, στο οποίο περιγράφεται το έργο που μπορούν να εκτελούν τα τουριστικά γραφεία. Σύμφωνα με τη νέα διατύπωση, το έργο αυτό -μεταξύ των άλλων- περιλαμβάνει:

«α. Την κατάρτιση και εκτέλεση προγραμμάτων εκδρομών και περιηγήσεων που διοργανώνονται αποκλειστικά από τουριστικά γραφεία εντός ή εκτός χώρας με ιδιόκτητα ή μισθωμένα θαλάσσια, χερσαία ή αεροπορικά μεταφορικά μέσα.»

Σύμφωνα και με την Αιτιολογική Έκθεση του σχεδίου νόμου, με αυτή τη διάταξη αποσαφηνίζεται ότι τα τουριστικά γραφεία μπορούν να διοργανώνουν εκδρομές και περιηγήσεις όχι μόνο με τα ειδικά τουριστικά λεωφορεία του Ν. 711/1977 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, όπως εσφαλμένα θεωρούνταν μέχρι τώρα, αλλά με κάθε είδους μεταφορικό μέσο (χερσαίο, πλωτό, εναέριο), ιδιόκτητο ή μισθωμένο, δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης, όπως ήταν ανέκαθεν η πραγματική πρόθεση του νομοθέτη.

“Στα μέσα αυτά, επομένως, συμπεριλαμβάνονται και τα κάθε είδους ιδιόκτητα, κάτι αυτονόητο, για το οποίο όμως χρειάστηκε να πολεμήσουμε πολύ προκειμένου να γίνει κατανοητό και δεκτό από την Πολιτεία ότι τα τουριστικά γραφεία, από την ίδια τη νομοθεσία που τα διέπει, έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν τα ιδιόκτητα μεταφορικά τους μέσα και για την εκτέλεση των εκδρομών των ταξιδιωτών-πελατών τους, όπως αυτό προβλεπόταν στην πραγματικότητα από τη συγκεκριμένη διάταξη του Ν. 393/1976 ακόμη και πριν από τη σημερινή διευκρινιστική τροποποίησή της,” αναφέρει η FEDHATTA.

2. Παρακράτηση φόρου αμοιβής ξεναγών

Όπως είναι γνωστό, τα τελευταία χρόνια είχε προκύψει τεράστιο πρόβλημα με την παρακράτηση του φόρου αμοιβής των ξεναγών, καθώς η προηγούμενη νομοθεσία -μεταξύ άλλων- αξίωνε την αναγωγή του εισοδήματός τους σε ετήσιο προκειμένου να παρακρατηθεί ο φόρος, κάτι που -ειδικά στην περίπτωση των ξεναγών- είναι συχνά ανέφικτο να γίνει.

Όπως αναφέρει η FEDHATTA, “η συγκεκριμένη διάταξη δημιούργησε πληθώρα προβλημάτων στα τουριστικά γραφεία, μεγάλη παραπληροφόρηση σχετικά με το ποσοστό της παρακράτησης και, βέβαια, τεράστια γραφειοκρατία στα λογιστήρια των επιχειρήσεών μας, δεδομένου ότι το ημερομίσθιο του ξεναγού κυμαίνεται ανάλογα με την ξενάγηση, τον χρόνο, τον τόπο και άλλους παράγοντες.

Από το 2013, που ίσχυσε η προηγούμενη νομοθεσία, δεν σταματήσαμε να σημειώνουμε το παράλογο της συγκεκριμένης διάταξης, και τώρα μπορούμε με ικανοποίηση και ανακούφιση να σας ενημερώσουμε ότι ο Ν. 4549/2018 επιλύει επιτέλους το θέμα”.

Συγκεκριμένα η παράγραφος 11 του άρθρου του 115 προβλέπει τα εξής:
«Στο τέλος της παρ. 4 του άρθρου 60 του ν. 4172/2013 προστίθεται νέο εδάφιο ως εξής: “Ειδικά, στις καθαρές αμοιβές που καταβάλλονται σε αμειβόμενους με ημερομίσθιο, οι οποίοι παρέχουν υπηρεσίες ορισμένου χρόνου αλλά διάρκειας μικρότερης από ένα έτος, καθώς και σε ξεναγούς που υπάγονται στις διατάξεις του άρθρου 37 του ν. 1545/1985, διενεργείται παρακράτηση φόρου με συντελεστή πέντε τοις εκατό (5%)”.»

About the Author
This is the team byline for GTP. The copyrights for these articles are owned by GTP. They may not be redistributed without the permission of the owner.

Related Articles

Add your comment

*