connect with us
Travel & Tourism industry news. A Service by Greek Travel Pages (gtp)
 

Στους προγόνους μας πήρε 10 χρόνια για να κατασκευάσουν τον Παρθενώνα, σε μας χρειάστηκαν 33 χρόνια για να στεγάσουμε τα μάρμαρά του…

Το Σάββατο 20 Ιουνίου 2009, 33 χρόνια μετά τον πρώτο διαγωνισμό για την ανάθεση του έργου, το νέο Μουσείο της Ακρόπολης, το πολιτιστικό όραμα αρκετών Ελλήνων αλλά και ξένων που εμπράκτως έχουν αγωνιστεί για το όραμα αυτό, άνοιξε τις πύλες του.

Ήρθε για να βρουν νέο σπίτι και να αναδειχθούν τα πανάρχαια έργα του Πολιτισμού μας μέσα από ένα μοντέρνο και σύγχρονο κτίσμα που συγκαταλέγεται πλέον ανάμεσα στα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου.

Δημιουργήθηκε και για να συμβάλει στον επαναπατρισμό των γλυπτών του Παρθενώνα που μέχρι σήμερα επιδεικνύονται στο Βρετανικό Μουσείο.  Το πολιτικό εγχείρημα δύσκολο.  Αρκετοί αρχηγοί χωρών προτίμησαν να μην πάρουν θέση και η απουσία τους ήταν αισθητή, με τον Ταγίπ Ερντογάν να ακυρώνει την επίσκεψή του στην Αθήνα την τελευταία στιγμή.  Είναι σίγουρο, όμως, ότι οι πιέσεις, που άρχισαν ήδη να εντείνονται, θα ενεργοποιήσουν όλες αυτές τις ομάδες ατόμων που αγωνίζονται για την επιστροφή των μαρμάρων στον τόπο τους.

Ήδη, από την μεγαλοπρεπή τελετή εγκαινίων, η δημοσιότητα που έλαβε η χώρα μας στα διεθνή ΜΜΕ ήταν μεγάλη.  Είχαμε αρκετό καιρό, ίσως από την εποχή των Ολυμπιακών αγώνων, να λάβουμε τόση θετική δημοσιότητα.  Μερικά από τα δημοσιεύματα: The Independent: “Ακρόπολη τώρα! Ένα μουσείο για τα Ελγίνεια μάρμαρα”, ABC:”Η Ελλάδα αποκαλύπτει ένα νέο σπίτι για τα μάρμαρα”, Financial Times: “Το Ηνωμένο Βασίλειο απών από τα εγκαίνια της Ελλάδας για την Ακρόπολη”, Associated Press: “Το μουσείο της Ακρόπολης ανοίγει με πλούσια εγκαίνια”, El Pais: “Υπερσύγχρονο (μουσείο) κάτω από την Ακρόπολη”, The Australian: “Η Αθήνα χτίζει ένα σπίτι για τα μάρμαρα του Παρθενώνα”, Aljazeera: “Του μουσείου της Ακρόπολης “ο πόνος και η απώλεια”, Times online: “Το μουσείο της Ακρόπολης ένα τέλειο σπίτι για τα Ελγίνεια μάρμαρα, λένε οι Έλληνες”, Deutsche Welle: “Το μουσείο της Ακρόπολης ανοίγει μια νέα συζήτηση για τα μάρμαρα του Παρθενώνα”, The New York Times: “Στην Αθήνα, το μουσείο είναι ένα ολυμπιακό κατόρθωμα”, France 24: “Το μουσείο της Ακρόπολης ως καταλύτης για την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα”, Le Figaro: “Η Αθήνα έθεσε τον Όλυμπο της”.

Read also:  Nelios Celebrates 10 Years of Digital Marketing Innovation

Η ανάδειξη της πολιτισμικής μας κληρονομιάς μέσα από το νέο αυτό Μουσείο θα δώσει ώθηση στην οικονομική ανάπτυξη της πόλης της Αθήνα αρχικά άλλά και όλης της Ελλάδας αφού θα καταστήσει τη χώρα μας ελκυστική και πόλο έλξης μορφωτικής και οικονομικής στάθμης τουριστών με μεγάλες απαιτήσεις.  Θα ξαναζωντανέψει την αδιάρρηκτη σχέση που υπάρχει μεταξύ πολιτισμού και τουρισμού.

Ευχόμαστε το καλύτερο για το νέο Μουσείο της Ακρόπολης το οποίο θα πρέπει να αγκαλιαστεί από όλους μας αυτοτελώς για το περιεχόμενό του κι όχι για το “φθαρτό” περίβλημά του.  Ας δώσουμε όλοι μας τη μικρή μάχη που χρειάζεται για να ολοκληρωθεί το περιεχόμενό του και να γυρίσει η κληρονομιά στην πατρίδα της.

About the Author
Co-Founder and CEO. Want to make a difference. My life is about building business, travel, media, civic involvement, photography, ashtanga, mother of 3 (not necessarily in that order). Also CEO of Danae Airlines, GSA for Korean Air and partner at danae.travel.

Add your comment

*