A note by the publisher
Ζώντας καθημερινά τους επαγγελματίες του τουριστικού μας χώρου στο σύνολό τους, λόγω της ιδιότητάς μας, είναι ανησυχητική η συχνότητα με την οποία ενημερωνόμαστε για το κλείσιμο τουριστικών γραφείων. Γραφεία μεγάλα με παράδοση, μικρά που μόλις τα γνωρίζαμε, γραφεία στις βασικές πόλης της χώρας μας αλλά και στην επαρχία.
Πολλές συζητήσεις έχουν γίνει, τόσο σε επίσημο επίπεδο όσο και μεταξύ συναδέλφων για την πληθώρα των γραφείων που λειτουργούσαν στην Ελλάδα, νόμιμα ή μη. Στη βάση μας υπάρχουν καταχωρημένα 4.800 γραφεία ταξιδίων από τα οποία τα τελευταία χρόνια έχουν κλείσει τα 2.000 και υπολογίζουμε ακόμα 300 για τα οποία είναι αδύνατη η ενημέρωση των στοιχείων τους από το 2005 και μετά. Αλλά το πιο σημαντικό από όλα είναι ο ρυθμός με τον οποίο αυξάνεται αυτή η τάση. Όλο το 2006 το 2% του συνολικού αριθμού έβαλε λουκέτο ενώ τους τρεις πρώτους μήνες του 2007 το ποσοστό αυτό έχει ήδη ανέβει στο 0,8%.
Η εξέλιξη, η βιωσιμότητα και οι προοπτικές ανάπτυξης των τουριστικών γραφείων, έχει συζητηθεί πολλές φορές και όλοι συγκλίνουν προς την ανάγκη προσαρμογής των γραφείων στα νέα δεδομένα που επιβάλει η συνεχώς αναπτυσσόμενη αυτή αγορά. Παράλληλα με τις προσπάθειες που γίνονται από τα συνδικαλιστικά όργανα για την αντιμετώπιση του αθέμιτου ανταγωνισμού, την καταστρατήγηση των κανόνων της “οικονομίας της αγοράς” και τις καταχρηστικές ενέργειες που επιβάλλονται στα πρακτορεία, βλέπουμε μια δυναμική παρέμβαση του ΗΑΤΤΑ για την εξυγίανση του κλάδου από τα έσω και ταυτόχρονα προστασία των επαγγελματιών.
Στην πρόσφατη εκδήλωση του ΗΑΤΤΑ για τα τουριστικά γραφεία όπου συζητήθηκαν τα παραπάνω θέματα, διαφάνηκε η πρόθεση για εφαρμογή ενός συστήματος Πιστοποίησης Ποιότητας στη λειτουργία και παροχή υπηρεσιών. Χαιρετίζουμε αυτή την κίνηση και πιστεύουμε ότι με αυτόν τον τρόπο θα ενδυναμωθεί ο κλάδος και η φωνή των επιχειρηματιών που τον ενσαρκώνουν.