A note by the publisher
Γιατί να γίνονται τουριστικές εκθέσεις; Για να δημιουργείται ένας χώρος συνάντησης όπου θα διαμορφώνεται η κινητήρια δύναμη πίσω από την τουριστική βιομηχανία. Για να αντιπροσωπεύεται όλο το φάσμα του τουριστικού προϊόντος και των προμηθευτών του και την ίδια στιγμή να θέτονται οι βάσεις για την ανάπτυξη νέων ιδεών με διεθνή προσέγγιση.
Οποιαδήποτε “πανήγυρις” που έχει στόχο την προώθηση του τουριστικού προϊόντος θα έπρεπε να δημιουργεί τον ιδανικό τόπο για την διευκόλυνση νέων επαφών με πιθανούς επαγγελματίες του κλάδου με απώτερο σκοπό το κλείσιμο συμφωνιών. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, πρέπει από τη μια πλευρά η συμμετοχή των εκθετών να αντιπροσωπεύει το σύνολο των τουριστικών πόρων υπηρεσιών που προσφέρει η χώρα, όπως γραφεία ταξιδίων, tour operators, συστήματα κρατήσεων, ξενοδοχεία, αεροπορικές εταιρίες, εταιρίες ενοικιάσεων αυτοκινήτων, εναλλακτικές μορφές τουρισμού και όχι μόνο. Από την άλλη πλευρά να προσκαλούνται οι επαγγελματίες πιθανοί αγοραστές από όλο τον κόσμο που κατέχουν υψηλή θέση στην εταιρία τους και ικανότητα να παίρνουν αποφάσεις.
Οποιαδήποτε “πανήγυρις” που έχει στόχο την προώθηση του τουριστικού προϊόντος θα έπρεπε να δημιουργεί τον ιδανικό τόπο για την διευκόλυνση νέων επαφών με πιθανούς επαγγελματίες του κλάδου με απώτερο σκοπό το κλείσιμο συμφωνιών.
Αν και η σύνθεση του παριστάμενου πλήθους επηρεάζει την επιτυχία του εγχειρήματος, η δομή της έκθεσης παίζει πρωταρχικό ρόλο. Ο επισκέπτης πρέπει να μπορεί εύκολα να αναζητήσει τον τομέα που τον ενδιαφέρει. Η γεωγραφική κατανομή, η οποία έχει αποδειχθεί σε όλες τις διεθνείς εκθέσεις λειτουργική, πρέπει να συμπληρώνεται από ειδικούς θεματικούς χώρους όπως: τεχνολογία στον τουρισμό, εναλλακτικές μορφές τουρισμού αναπτυγμένες στο μέγιστο δυνατό, νεανικός τουρισμός, εκπαίδευση, και όχι μόνο.
Τα ενδιαφέροντα διεθνή συνέδρια και οι εκδηλώσεις που προσελκύουν επισκέπτες, προσφέρουν ιδανικό έδαφος και καθιστούν ευκολότερη τη σύναψη εμπορικών συμφωνιών. Σημαντικό κριτήριο για μεγάλη συμμετοχή είναι η θεματολογία και οι ομιλητές. Παράλληλα με τις εκδηλώσεις, βασική μέριμνα πρέπει να δίνεται στην προσέλκυση τουριστικών αρθρογράφων από όλον τον κόσμο που θα οδηγήσει σε δημοσιότητα τόσο της έκθεσης όσο και του ίδιου του τουρισμού. Οι τεχνικές και πρακτικές της διαχείρισης της φήμης του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος μέσω των τουριστικών εκθέσεων πρέπει να ασκούνται από ειδικούς στις δημόσιες σχέσεις. Και δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι η πρακτική των δημοσίων σχέσεων είναι η διαδικασία μέσω της οποίας “προφυλάσσεται” η φήμη.
Για την επίτευξη όλων των παραπάνω, η οργανώτρια εταιρία πρέπει να δημοσιεύσει, να διαφημίσει και να επικοινωνήσει νωρίς και στοχευμένα το εγχείρημά της αλλιώς η όποια προσπάθεια θα παραμείνει απλά ως προσπάθεια.
Το γεγονός ότι όλες οι τουριστικές εκθέσεις στην Ελλάδα παραμένουν καθαρά σε τοπικό επίπεδο και η συμμετοχή τους στον ποιοτικό επισκέπτη όλο και μειώνεται θα πρέπει να μας βάζει σε σκέψεις για τη σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζονται οι επιχειρηματικές αυτές ιδέες. Στο τέλος της ημέρας, είναι χρήματα που βγαίνουν από την τσέπη της κάθε επιχείρησης και τα οποία θα πρέπει σε κάτι να επενδύονται.