A note by the publisher
Ξεκινώντας 30 χρόνια πριν, στα πρώτα βήματα του GTP, είχα μια αναπάντεχη εμπειρία με μεγάλη ξενοδοχειακή μονάδα κατά τη διάρκεια επικοινωνίας για προώθηση πωλήσεων. Στην παρουσίαση του εντύπου, εκτός των άλλων, ανέφερα με έμφαση ότι συνδρομητές μας είναι τα περισσότερα γραφεία ταξιδίων. Ο υπεύθυνος της μονάδας, διακόπτοντας τη συνομιλία μας, μου επισήμανε με έμφαση: “εμείς δεν δουλεύουμε με Γραφεία Ταξιδίων…”. Προσπάθησα να κρύψω την έκπληξή μου.
Μετέπειτα είχα πρόσθετες εμπειρίες. Μονάδες έδιναν τιμολόγιο σε Γραφείο Ταξιδίων και σε επισκέπτη, ακριβότερα από την τιμή που ήταν αναρτημένη στην πόρτα του δωματίου. Φίλος στον οποίο είχα συστήσει μονάδα, με πήρε τηλέφωνο από το δωμάτιο και μου είπε ότι του είχαν δώσει τιμή δωματίου 45.000 δρχ. ενώ στην πόρτα αναγραφόταν 38.000 δρχ.
Σε άλλες περιπτώσεις το Γραφείο Ταξιδίων είχε δώσει στον επισκέπτη την τιμή που του όρισε το ξενοδοχείο (στην οποία περιλαμβανόταν και η προμήθειά του) και αντιμετώπισε έντονη δυσπιστία του επισκέπτη ο οποίος είχε τηλεφωνήσει απευθείας στο ξενοδοχείο και του είχε δώσει το ίδιο δωμάτιο φθηνότερα.
Επίσης, δεν είναι περίεργο, ξενοδοχείο να έχει δώσει σε Γραφεία Ταξιδίων του εξωτερικού πολύ φθηνότερες τιμές από αυτές που δίνει στα Ελληνικά Γραφεία Ταξιδίων, κάτι που το ξέρουν οι Έλληνες πράκτορες.
Λίγες μέρες πριν την συγγραφή του παρόντος, με πήρε φίλος, πράκτορας των Αθηνών, και μου περιέγραψε εκνευρισμένος τα ακόλουθα:
Στα μέσα της εβδομάδας, κουρασμένος από τη δουλειά, έχοντας και δύο μικρά παιδιά που είχαν ανάγκη για μπάνιο και παιχνίδι, πήρε τηλέφωνο πολυτελέστατη επώνυμη μονάδα του Σαρωνικού με δική της παραλία και ρώτησε για διαθεσιμότητα και τιμή για ένα bungalow Σαββάτο με Κυριακή, χωρίς να αναφέρει ότι είναι πράκτορας. Η τιμή που δόθηκε ήταν 550,00 ευρώ τη βραδιά. Το Σάββατο το πρωί ξανακάλεσε την ίδια μονάδα, ως πράκτορας πλέον, για να κάνει την κράτηση και η τιμή που του δώσανε για το ίδιο bungalow ήταν 750,00 ευρώ gross με 675,00 ευρώ net τη βραδιά!!! Η απογοήτευσή του για την αντιεπαγγελματική συμπεριφορά μιας τόσο γνωστής και σοβαρής μονάδας ήταν μεγάλη.
Κατέληξε να κλείσει σε ανταγωνιστή μονάδα πάλι του Σαρωνικού. Απλά πήγε εκεί με την οικογένειά του και έκανε check-in ως απλός πελάτης. Μόνο που κατά τη διάρκεια του check-in έδωσε και την κάρτα του γραφείου του. Την Κυριακή στο check-out ζήτησε το λογαριασμό και διαπίστωσε ότι η τιμή που του είχαν χρεώσει ήταν η gross (τιμή πόρτας) χωρίς να του αφαιρέσουν (έως έκπτωση) την προμήθεια που του αναλογούσε.
Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, εκτός μεμονωμένων περιπτώσεων, αναγνωρίζουν ότι οι πράκτορες αποτελούν ένα σημαντικό μέρος της στρατηγικής της διανομής τους. Οι εποικοδομητικές συνεργασίες όμως δεν λειτουργούν χωρίς κανόνες και δεοντολογία.
Ο εκδότης