A note by the publisher
“… σε εναρμόνιση με τις επιδιώξεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που θέλει τη μεγιστοποίηση του οφέλους για τους καταναλωτές, αποφασίσαμε να τροποποιήσουμε εκ βάθρων, και στην Ελλάδα, το μοντέλο των πωλήσεών μας”.
Lufthansa 24.5.2004
“… εν όψει των απαιτήσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης που επιβάλλει τη μέγιστη δυνατή ωφέλεια για τους καταναλωτές, είμαστε αναγκασμένοι να αλλάξουμε το μοντέλο των πωλήσεών μας.”
Alitalia 29.11.2005
Τα πιο πάνω αποτελούν αποσπάσματα της καταγγελίας λήξεως συμβάσεων των αναφερομένων αεροπορικών εταιρειών που εστάλησαν προς όλα τα Γραφεία Ταξιδίων στην Ελλάδα, με τα οποία είχαν μακροχρόνιες συμβάσεις αντιπροσώπευσης πωλήσεων (μερικές είναι διάρκειας αρκετών δεκαετιών) και με βασική προϋπόθεση ανανέωσής των, την αποδοχή μείωσης της προμήθειάς των από 9% σε 1%.
Ζητήσαμε από αμφότερες τις εταιρείες να μας στείλουνε στοιχεία -της Οδηγίας- της Ε.Ε., που τους “επιβάλλει” να “εναρμονισθούν”, με σκοπό να σχολιάσουμε τις ενέργειές τους. Μέχρι σήμερα δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση.
Θεωρούμε τους πιο πάνω ισχυρισμούς των αεροπορικών εταιρειών αβάσιμους διότι:
• Οι πιο πάνω ενέργειές τους είναι παράνομη εναρμονισμένη πρακτική, κατά παράβαση του άρθρου 85 της Συνθήκης της Ρώμης, γνωστό ως Αντιτράστ, κάτι που ασφαλώς καταδικάζει η Ε.Ε..
• Ακόμα, η κάθε εταιρεία, κατέχουσα δεσπόζουσα θέση στις σχετικές αγορές των γραμμών τους (μεταξύ Ελλάδας και των χωρών τους), επιβάλλοντας μονομερώς όρους σε βάρος των συμβασιούχων τους Γραφείων Ταξιδίων, κάνει κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης, κατά παράβαση του άρθρου 86 της Συνθήκης της Ρώμης, κάτι που ασφαλώς καταδικάζει η Ε.Ε..
• Τέλος, επειδή όλοι ανά τον κόσμο γνωρίζουν ότι μείωση της αμοιβής από 9% σε 1% θα σήμαινε κλείσιμο των περισσοτέρων εκ των 180.000 Γραφείων Ταξιδίων της Ε.Ε., δεν πιστεύουμε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση σκοπεύει να αυξήσει την ανεργία αλλά ούτε και να διαλύσει τον Τουρισμό, διώχνοντας τους πρεσβευτές του.
Η 1% προμήθεια ως αμοιβή αντιπροσώπου πωλήσεων για τις δεκάδες υπηρεσίες πλήρους πρακτόρευσης που προσφέρονται χρησιμοποιώντας τελευταίες τεχνολογίες και για τη διαχείριση λογιστικά και χρηματοοικονομικά πολύ μεγάλων ποσών, ξεπερνά τα όρια του παραλόγου και εμφανίζει σαφέστατα σημάδια αλαζονείας.
Πιθανόν πρέπει να αναζητήσουμε ένα πρόγραμμα του υψηλού κεφαλαίου πίσω από το τραπεζικό σύστημα στο οποίο ανήκουν οι αεροπορικές εταιρείες, το οποίο στόχο έχει να κυριαρχήσει πλήρως και με απόλυτο έλεγχο στη “βιομηχανία” του τουρισμού και συναφών υπηρεσιών, ξεκινώντας από τη διανομή της αερομεταφοράς, διαλύοντας τα Γραφεία Ταξιδίων και δημιουργώντας δικές τους αλυσίδες ελπίζοντας να κυριαρχήσουν.
Υ.Γ.
I. Η αναφερόμενη Συνθήκη της Ρώμης υπογράφηκε το 1957 και αποτελεί το ιδρυτικό της Ε.Ο.Κ., σήμερα Ε.Ε., τα δε άρθρα έχουν ενσωματωθεί στο Ελληνικό Ν.703/77.
II. Τις πιο πάνω εταιρείες ακολούθησε και η Air France στις 12.1.2006