A note by the publisher
“Ο Καπιταλισμός τρώει τις σάρκες του”
Τα Γραφεία Ταξιδίων σε όλον τον κόσμο αναγνωρίζονται ως οι πρεσβευτές του τουρισμού και του ταξιδιού, συγκεντρώνουν, οργανώνουν και καταγράφουν τις υπηρεσίες και προϊόντα των προμηθευτών και τα προωθούν ανά τον κόσμο για την ενημέρωση των πολιτών που στην προκειμένη περίπτωση καλούμε ταξιδιώτες ή/και τουρίστες. Κανένα ξενοδοχείο, αεροπορική ή ακτοπλοϊκή εταιρεία κ.α. προμηθευτές ταξιδιωτικών ή/και τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών δεν σκέφθηκαν ποτέ να τα προωθήσουν μόνοι τους, παρά μόνο μέσω των Γραφείων Ταξιδίων. Λίγες περιπτώσεις που προμηθευτές δημιούργησαν δικά τους καταστήματα πώλησης αναγκάστηκαν να τα κλείσουν ως ασύμφορα και θυμόμαστε την περίπτωση της British Airways που έκλεισε το γραφείο της έκδοσης εισιτηρίων στο Σύνταγμα, πριν πολλά χρόνια (το οποίο να σημειωθεί ήταν και ιδιόκτητο) επειδή της στοίχιζε 27% στην απόδοση των πωλήσεων, ενώ η προμήθεια που έδινε στα Γραφεία Ταξιδίων ήταν μόνο 9% και αυτά, φρόντιζαν:
Να εκπαιδεύονται για να γνωρίζουν τα προϊόντα της, πιθανόν καλύτερα και από το προσωπικό της.
Να τα προωθούν και διαφημίζουν μέσα από τα έντυπά τους και τις προθήκες των γραφείων τους.
Να τα διαθέτουν στους ταξιδιώτες με πλήρη και πολύωρη ενημέρωσή τους.
Να εισπράττουν, διαχειρίζονται και αποδίδουν, όχι και με απλό λογιστικό σύστημα, για λογαριασμό της British Airways την αξία των πωληθέντων προϊόντων της.
Η British Airways (και όλοι οι προμηθευτές τουριστικών και ταξιδιωτικών προϊόντων) αποτελούν κερδοσκοπικές επιχειρήσεις όπως και τα Γραφεία Ταξιδίων, και σύμφωνα με τις “αρχές” του καπιταλισμού λειτουργούν και συνεργάζονται, για την καλύτερη απόδοση και αμοιβαία κερδοφορία, μέσα σε πλαίσια καλής πίστης και ηθικών αρχών, που εκφράζονται από γραπτούς και άγραφους κοινωνικούς και νομικούς κανόνες.
Αυτά μέχρι πριν την πτώση της Σοβιετικής Αυτοκρατορίας του Κομμουνισμού. Σήμερα … στο πνεύμα της “αγοράς” και της “παγκοσμιοποίησης”, βοηθούσης και της 11ης Νοεμβρίου, οι “αρχές” μεταβάλλονται και από αμοιβαία κερδοφορία γίνεται όποιος μπορεί τρώει τις σάρκες του άλλου.
Δείγμα 1ον. Lufthansa
Κάνοντας κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης και χωρίς προηγούμενη πιστοποίηση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού (όπως προβλέπει ο νόμος) κατήγγειλε τις συμβάσεις με όλα τα Γραφεία Ταξιδίων (από τα οποία παράγεται το 95%των εσόδων της). Αιτιολογίες:
Πόλεμος του Ιράκ, επιδημία SARS, αδυναμία ανάπτυξης των οικονομιών των βιομηχανικά αναπτυγμένων χωρών… (μπορεί κανείς να βρει περισσότερα).
Εναρμόνιση με τις επιδιώξεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που θέλει … να μειώσει η Lufthansa την προμήθεια 9% που δίνει στα Γραφεία Ταξιδίων σε 1%. (Σημ. ο υπογράφων ζήτησε από το διευθυντή της Lufthansa να στείλει την Οδηγία της Ε.Ε. που του ζητά να … φάει τις σάρκες των Γραφείων Ταξιδίων. Πιστεύω ότι κάτι θα προσκομίσει για να αποφύγουμε χαρακτηρισμούς …)
Δείγμα 2ον. Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου, έστειλε σε όλα τα Γραφεία Ταξιδίων:
1/6/2005 “Εν όψει της θερινής περιόδου”… (δηλαδή ΠΑΝΩ στην περίοδο για να μην έχεις περιθώριο να σκεφθείς) “πρέπει να μας εμβάσετε άμεσα το χρεωστικό υπόλοιπο του πρακτορείου σας και .. προκειμένου να συνεχιστεί η συνεργασία μας πρέπει να εμβάσετε άμεσα (αυτή η έμφαση δεν είναι του GTP) ποσό € 10.000 ώστε αυτό να καταχωρηθεί στο νέο αναβαθμισμένο σύστημα κρατήσεών μας και να ανοίξει το πλαφόν σας για την έκδοση εισιτηρίων.”
Δηλαδή τουλάχιστον… 4.000 Γραφεία Ταξιδίων στην Ελλάδα που επιθυμούν να εξυπηρετήσουν τους ταξιδιώτες πρέπει να της καταθέσουν συνολικά … € 40.000.000 γιατί “αναβάθμισε” το σύστημα κρατήσεων για να … φάει τις σάρκες των Γραφείων Ταξιδίων, εκτός αν έχει άλλο σκοπό, π.χ. “τα μαζεύουμε και την κάνουμε … και άσε τους ηλίθιους να μας ψάχνουν.”
Σκεφθείτε δε να ζηλέψουν και οι άλλες ακτοπλοϊκές (20 τουλάχιστον στο σύστημα κρατήσεων): τότε το ποσό που θα καταθέσουν οι “ηλίθιοι” επιχειρηματίες των Γραφείων Ταξιδίων θα ξεπεράσει τα € 800.000.000, θα υπερκαλύψει δηλαδή το έλλειμμα του Κρατικού Προϋπολογισμού του τρέχοντος έτους.