Πόσο καιρό έχουμε να πούμε ΜΠΡΑΒΟ;
Aρκετό. Είμαστε εγκλωβισμένοι στον αρνητισμό και τη μιζέρια. Κριτικάρουμε και αγανακτούμε χωρίς να πράττουμε. Όλα γύρω μας βαίνουν στραβά. Και πως να μην είναι έτσι όταν μας «βομβαρδίζουν» καθημερινά ανεύθυνοι και ανίδεοι άνθρωποι, που παριστάνουν τους ειδικούς και μιλάνε για όλα. Όταν η πλειονότητα του πολιτικού προσωπικού λαϊκίζει βάζοντας το κομματικό και προσωπικό συμφέρον πάνω από το συμφέρον του τόπου. Όταν συντεχνίες, στην προσπάθειά τους να περισώσουν ό,τι μπορούν από τα κεκτημένα τους, βάζουν τρικλοποδιές σε όσους με εργατικότητα και αξιοπρέπεια προσπαθούν να πάνε μπροστά. Συντεχνίες για τις οποίες ο όρος «γενικό συμφέρον» είναι εντελώς άγνωστος. Όταν κινήσεις πολιτών όπως αυτή των «Αγανακτισμένων» αποδεικνύονται κενές ιδεών, προτάσεων και δημιουργικότητας. Όταν εμείς οι ίδιοι δεν αντιστεκόμαστε και συμβιβαζόμαστε τόσο εύκολα.
Και για τόσους άλλους λόγους.
Είμαστε στην καρδιά της τουριστικής περιόδου και αφήνουμε ομάδες «επαγγελματιών» να διαμαρτύρονται παραβιάζοντας τους νόμους, χωρίς καμία επίπτωση. Η κινητοποίηση των ιδιοκτητών ταξί αυτές τις μέρες και η απειλή νέων κινητοποιήσεων από τους ναυτεργάτες για την τελευταία εβδομάδα του Ιουλίου θα ξεχειλίσουν το ποτήρι. Από τη μια γίνονται προσπάθειες προσέλκυσης τουριστών και από την άλλη τους διώχνουμε!
Κι όμως, την ίδια στιγμή, μακριά από τους προβολείς και χωρίς πολλές φανφάρες, γίνονται αξιόλογες και δημιουργικές προσπάθειες να στυλωθεί η χώρα. Τόσο σε ατομικό επίπεδο όσο και σε συλλογικό, υπάρχουν πολίτες που αγωνιούν και δουλεύουν, παρόλα τα εμπόδια που τους βάζουν το ίδιο το κράτος και οι συντεχνίες.
Κινήσεις, όπως αυτή του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, για την ανάδειξη του Ελληνικού Πρωινού, είναι αξιοσέβαστες. Και θα σταθώ εδώ γιατί αναδεικνύει πώς μια πολύ απλή σκέψη – κίνηση μπορεί να συμπαρασύρει τόσους πολλούς τομείς.
Η ιδέα απλή. Ας βοηθήσουμε τα ελληνικά ξενοδοχεία να αντιληφθούν τη δύναμη της μεσογειακής διατροφής και να εντάξουν το Ελληνικό Πρωινό στο μενού τους. Αυτή η «άυλη πολιτιστική κληρονομιά της ανθρωπότητας» εμπλέκει με απλό, λιτό και εύκολο τρόπο αρκετούς τομείς της οικονομίας μας. Επιτυγχάνεται η αναγνώριση των τοπικών προϊόντων και η καταγραφή τους, η υποστήριξη των τοπικών παραγωγών, η υποστήριξη της εγχώριας παραγωγής, η ποιοτική αναβάθμιση της διατροφικής συνήθειας, η διαφοροποίηση και ανάδειξη των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της κάθε περιοχής, η διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος, η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, και πολλά άλλα.
Κι επειδή τέτοιου είδους πρωτοβουλίες υπάρχουν αρκετές, αξίζει που και που να λέμε ΜΠΡΑΒΟ!