A note by the publisher
Υπουργός Πολιτισμού & Τουρισμού κ. Παύλος Γερουλάνος:
“Η σημερινή κυβέρνηση έκανε σημαία τη διαφάνεια και την αξιοκρατία”
Η νέα πολιτική ηγεσία ξεκίνησε δημοσιοποιώντας τα οικονομικά μεγέθη που αρκετοί γνωρίζαμε αλλά κανείς δεν επιβεβαίωνε, και τα οποία αφορούν σε οφειλές και χρήματα που είχαν ξοδευτεί για μελέτες και έργα για τον τουρισμό οι οποίες μείνανε στο συρτάρι, και που κάθε μια από αυτές δεν έπεφτε κάτω των 2 εκατομμυρίων ευρώ.
Συνέχισε με την παραδοχή ότι το τουριστικό προϊόν και η τουριστική ανάπτυξη δε χωρούν στις αρμοδιότητες ενός υπουργείου. Διαβεβαίωσε τους εμπλεκόμενους στον τομέα του τουρισμού ότι στις συνεργασίες με τα άλλα υπουργεία θα σταθεί δίπλα τους.
Υποσχέθηκε να δημιουργήσει το κατάλληλο νομοθετικό “οπλοστάσιο” για περιστολή της γραφειοκρατίας, να βάλει κανόνες εκεί όπου πρέπει έτσι ώστε να απελευθερωθεί ο χώρος για ανάπτυξη της δημιουργικότητας και να πιστοποιήσει την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρονται.
Παράλληλα έθεσε ως βασικό κομμάτι της πολιτικής του τουρισμού την στήριξη επενδυτικών σχεδίων που θα συμβάλλουν στην πράσινη τουριστική ανάπτυξη.
Διαβεβαίωσε ότι μεταξύ των κύριων στόχων είναι ο εμπλουτισμός, η διεύρυνση και η αναβάθμιση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος. Ευτυχώς εδώ η μελέτη των 2,5 εκ. ευρώ για την στρατηγική και το μάρκετινγκ του ελληνικού τουρισμού κάπου αξιοποιείται. Αν και δεν καλύπτεται το γεγονός ότι στην παραγωγή του τουριστικού προϊόντος συμμετέχουν προϊόντα και υπηρεσίες από κλάδους της οικονομίας οι οποίες δεν είναι άμεσα συνδεδεμένες με τον τουρισμό, οι οποίες όμως είναι αναγκαίες για την βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, ευελπιστούμε ότι η νέα διακυβέρνηση θα λάβει υπόψη και θα ελέγξει το σύνολο των κλάδων που συμμετέχουν και επηρεάζουν την ποιότητα της προσφερόμενης τουριστικής εμπειρίας.
Και βεβαίως αναφέρθηκε στο πολύ σημαντικό θέμα του “εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού για το marketing”. Εκεί όπου τελικά διανέμονται και το μεγάλα κονδύλια!
Μεγαλεπήβολα σχέδια; Ίσως. Εφικτά; Με πολλή θέληση, εσωτερικές διαμάχες και κουράγιο θα μπορούσαν να υλοποιηθούν. Πότε; Σίγουρα θα πάρει πολύ καιρό να μπορέσει το διαβρωμένο σύστημα να πάρει τη μορφή που θα έπρεπε να έχει. Να γίνει υγιές και δημιουργικό. Να είναι αρωγός της τουριστικής επιχειρηματικότητας.
Σε αυτήν την προσπάθεια, εμείς θα είμαστε “σύμμαχοι και συνέταιροι”.