A note by the publisher
Η κρίση είναι εδώ. Όλοι αρχίζουμε να την αισθανόμαστε είτε μας αγγίζει άμεσα, είτε έμμεσα μέσω των συνεργατών μας. Τα μηνύματα που λαμβάνουμε από την αγορά και τα ΜΜΕ είναι αρνητικά. Τα συμπεράσματα από τις δύο σημαντικές εκθέσεις που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί, το World Travel Market και η Philoxenia, είναι επίσης απογοητευτικά. Όλα δείχνουν, ότι το 2009 θα είναι μια δύσκολη και μουδιασμένη χρονιά.
Μέσα από αυτές εδώ τις σελίδες έχουμε επανειλημμένως μιλήσει για την έλλειψη σχεδιασμού και μηχανισμού αντιμετώπισης κρίσεων που θα μπορούσαν να θωρακίσουν τον κλάδο μας μειώνοντας τις επιπτώσεις. Για ακόμη μια φορά, μάλλον είμαστε απροετοίμαστοι και άρα εκτεθειμένοι.
Τους επόμενους μήνες, και για όσο διαρκέσει η επιβράδυνση της τουριστικής κίνησης και το κλίμα αβεβαιότητας, το GTP θα σταθεί δίπλα στους επαγγελματίες του χώρου, όπως κάνει πάντα τις τελευταίες δεκαετίες και ειδικότερα σε τέτοιες περιόδους, προσπαθώντας να βοηθήσει με συντονισμένες και κυρίως χρήσιμες ενέργειες.
Ήδη έχουν υπάρξει κάποιες πρώτες ενέργειες. Απόφασή μας είναι το αμέσως επόμενο διάστημα να στηθούν, σε συνεργασία με τους επαγγελματίες και τις ενώσεις, εργαλεία και προωθητικοί μηχανισμοί, οι οποίοι στόχο θα έχουν, με ελάχιστο ή μηδενικό κόστος, να υποστηρίξουν τις προσπάθειες όλων να αντισταθούν και να ξεπεράσουν τις επιπτώσεις της κρίσης.
Παρόλες τις αντιξοότητες και την απαισιοδοξία της περιόδου, και προσπαθώντας να ξεφύγουμε λίγο από την αρνητική ψυχολογία των ημερών, θα ήθελα να ευχηθώ η επόμενη χρονιά να αποδειχθεί λιγότερο επώδυνη απ’ ότι προμηνύεται και να σηματοδοτήσει την αρχή μιας νέας προσπάθειας, στην οποία θα συμμετάσχουμε όλοι, για την ανασυγκρότηση του Ελληνικού τουρισμού.
Χρόνια Πολλά.