connect with us
A Service by: GREEK TRAVEL PAGES
 

A note by the publisher

Περισσότεροι από 2 μήνες έχουν περάσει και περισσότεροι από 400 τόνοι καυσίμων απειλούν με μια τεράστια οικολογική καταστροφή ένα από τα σημαντικότερα οικοσυστήματα του Αιγαίου. Κι επειδή μερικοί μπορεί να μην αντιλαμβανόμαστε τι στην πραγματικότητα εστί, ενδεικτικά αναφέρω τα παρακάτω.

Υπολογίζεται ότι ένα λίτρο πετρελαίου μπορεί να ρυπάνει μια θαλάσσια έκταση όσο δύο γήπεδα ποδοσφαίρου. Η ρύπανση οφείλεται στα συστατικά του πετρελαίου τα οποία περιέχουν μια ποικιλία ενώσεων που είναι τοξικές. H τοξικότητα αυτή επιδρά καταλυτικά στη ρύπανση του οικοσυστήματος.

Πολλά ψάρια παθαίνουν ασφυξία από το λεπτό στρώμα που δημιουργείται στην επιφάνεια της θάλασσας και περιορίζει την ανταλλαγή του οξυγόνου.  Άλλα παθαίνουν καρκίνο. Άμεσος είναι ο κίνδυνος για τον ίδιο τον άνθρωπο και τη δημόσια υγεία από την κατανάλωση θαλασσινών και ψαριών με υψηλές συγκεντρώσεις ρυπαντών. Παράλληλα, οι οικονομικές συνέπειες στην αλιεία και την τουριστική αγορά είναι τεράστιες.

Και το Sea Diamond μετέφερε μόλις 450 τόνους καυσίμων, δηλαδή 55 φορές λιγότερο πετρέλαιο από ένα τάνκερ που θα μεταφέρει πετρέλαιο όταν ξεκινήσει η λειτουργία του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης. Σήμερα λόγω των περιορισμών στα Δαρδανέλια, μόνο πλοία μεσαίου μεγέθους διαπλέουν το Αιγαίο. Αύριο σούπερ-τάνκερ εκατοντάδων χιλιάδων τόνων θα δρομολογηθούν αυξάνοντας κατακόρυφα το ρίσκο ατυχήματος.

Το Εργαστήριο Θαλασσίων Μεταφορών του ΕΜΠ επιχείρησε να “μετρήσει” το ρίσκο ενός ατυχήματος στο Αιγαίο. Οι επιστήμονες υπολόγισαν πως αν συγκεντρώσουμε όλα τα ατυχήματα ενός έτους σε ένα ναυτικό ατύχημα με ρύπανση, τότε αυτό το ατύχημα θα αφορούσε ένα τάνκερ γύρω στους 25.000 τόνους. Αν η μισή ποσότητα πετρελαίου διέρρεε στη θάλασσα, θα αρκούσαν δύο εικοσιτετράωρα για να επεκταθεί η ρύπανση σε όλες τις Κυκλάδες.

Αναρωτιέται πλέον κανείς, ύστερα και από τα πραγματικά δεδομένα που τίθενται υπόψη μας — την αποδεδειγμένη πλέον έλλειψη ενεργοποίησης μηχανισμών πρόληψης και αντιμετώπισης θαλάσσιων ατυχημάτων, το “βούρδουλα” που χρειάζεται τόσο ο ιδιωτικός όσο και ο δημόσιος μηχανισμός για να λειτουργήσει σε καταστάσεις κρίσης και τις έντονες κομματικές αντιπαραθέσεις που σκοπό έχουν μόνο το να κερδιθούν οι εντυπώσεις — όλοι αυτοί που πανηγυρίζουν για την επίτευξη της συμφωνίας του Αγωγού και που θεωρούν ότι ο εν λόγω αγωγός είναι εθνικός σκοπός, έχουν άραγε αναλογιστεί ότι πρέπει να θυσιαστεί το Αιγαίο για το δικό τους εθνικό σκοπό; Γιατί να ξεχνάμε όλοι τη σημασία του τουρισμού για την χώρα μας; Τα 17.000 χιλιόμετρα ακτογραμμής χρειάζονται την προστασία όλων μας. Ας μας ταρακουνήσει το παράδειγμα του Sea Diamond και ο κίνδυνος της τεράστιας οικολογικής καταστροφής που συνεχίζει να υφίσταται μήνες μετά.


ADVERTISEMENTS

About the Author

I was born and raised in Athens, Greece. I went to high school, Athens College and studied Business Administration as an undergraduate. My official studies ended when I took my MSc in Marketing in Scotland. Since 1990 I have been working with Greek Travel Pages travel and tourism guide. In 2004 I was co-owner in Danae Travel and in 1996 I took over Danae Arilines SA, GSA for Korean Air in Greece.

Add your comment

*