A note by the publisher
“…στο Ιντερνετ οι τιμές δωματίων ξενοδοχείων πέντε αστέρων βρίσκονται στα ύψη, ενώ αν πας ο ίδιος στο ξενοδοχείο θα δεις μια άλλη, πολύ διαφορετική τιμή…Στην Αθήνα μπορείς να βρεις από το Ιντερνετ ένα δωμάτιο με 400 ευρώ, ενώ αν πας στο ξενοδοχείο η τιμή για το ίδιο δωμάτιο δεν ξεπερνά τα 80 ευρώ.. Ετσι υπάρχει ένα αλαλούμ με το οποίο κανείς δεν έχει ασχοληθεί σοβαρά… Χρειάζεται μεγαλύτερη προσήλωση των αρμοδίων στο θέμα…”
(Αποσπάσματα πρόσφατης συνέντευξης του Προέδρου Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γεράσιμου Φωκά προς τον δημοσιογράφο Σωτήρη Μπότσαρη).
Κατ’ αρχήν, αν λάβουμε υπ’ όψιν τις παλινδρομήσεις (αλαλούμ) της εκτελεστικής εξουσίας στην οργάνωση Εθνικού Συμβουλίου Τουρισμού, ΕΟΤ, εταιρειών ξεπουλήματος των σπουδαιότερων τουριστικών πόρων της χώρας κ.α., μπορούμε να βεβαιώσουμε ότι μόνος “αρμόδιος” για το “αλαλούμ” σε θέματα Ξενοδοχείων ΕΙΝΑΙ και πρέπει να είναι, σύμφωνα και με τον ιδρυτικό του νόμο, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο.
Είναι πράγματι αλήθεια αυτά που λεει ο Πρόεδρος.
Να συμπληρώσουμε και μερικές ακόμα αλήθειες στο θέμα των τιμολογίων.
Γραφείο Ταξιδίων λαμβάνει κόστος συγκεκριμένης διαμονής από το ξενοδοχείο το οποίο προσφέρει στον επισκέπτη μαζί με άλλες υπηρεσίες, για να εκπλαγεί όταν ο επισκέπτης θα του ζητήσει να τακτοποιήσει μόνος του το ξενοδοχείο που του έδωσε φθηνότερη τιμή.
Ξενοδόχοι, σε ενέργειες προώθησης πωλήσεων του GTP, όταν τους αναφέρονταν ότι το GTP χρησιμοποιείται ευρέως από τα Γραφεία Ταξιδίων (τους πρέσβεις του τουρισμού) και θα έχουν όφελος να παρουσιάζονται στις σελίδες, απάντησαν ” δεν δουλεύουμε με πράκτορες… “
Αλλά και πολλοί από αυτούς που “δουλεύουν” με Γραφεία Ταξιδίων, τους δίνουν καταλόγους με ΝΕΤ τιμές οι οποίες είναι πάνω από τις ελάχιστες τιμές που προσφέρει, κατά περίπτωση, το ξενοδοχείο στους επισκέπτες.
Νομίζουμε ότι το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο είναι “αρμόδιο” να καλέσει τις κατά τόπους Ομοσπονδίες & Ενώσεις Ξενοδόχων και Γραφείων Ταξιδίων της χώρας, όχι για καθορισμό τιμολογίων και πρακτικών (κάτι που απαγορεύεται από τους κανόνες ανταγωνισμού), αλλά για θέσπιση κανόνων συμπεριφοράς προς αποφυγή διαστρέβλωσης των κανόνων του θεμιτού ανταγωνισμού.
Η να αναλάβει πρωτοβουλίες άμεσα για τη δημιουργία Τουριστικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, στο οποίο θα ανατεθεί η διοικητική οργάνωση και ευθύνη του ΕΟΤ και όλων των συναφών…